Gordon Ramsey är en av TV:s stora personligheter. Ser Kitchen Nightmares och det är lika bra som alla hans andra program.
Nu undrar jag bara vad han skulle säga om han kom hem till mig. Kanske något i stil med: "You call this a fridge?", "This is disgusting", "This kitchen would work better without you" eller "Oh my God! Look at yourself!".
Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007
31 januari 2008
Classic
Kollar på den underbara "klassikern" Stargate från 94. Blev så sugen nu när serierna går runt på TV6. En sak som jag inte kom ihåg och som roar mig mycket är att det var svenskar som grävde upp stargaten på 20-talet. Svenskar som hävde ur sig saker i stil med "Herregud, vad är det?" och "Jag vet inte". En annan sak är ju James Spaders fantastiska hårsvall. Kurt Russells frilla är inte så dålig den heller förresten.
29 januari 2008
Jazz hands!
Att spela i jazzsaxofonkvartett i Sverige är i dessa dagar otacksamt. Något man kan tillskriva en viss Jonas Kullhammar. Ikväll var jag på Nef och såg just en sådan kvartett, Magnus Dölerud Quartet och det var ingen skillnad denna gången heller. Man hör Kullhammarsekvenser mest hela tiden utan att det riktigt lossnar eller ballar ur som det kan göra för "orginalet". Men det är ju inte dåligt för det.
Efter spelningen blev det öppet jam. Höjdpunkten där var en från USA besökande bastant afroamerikansk tjej med en angenäm röst.
Efter spelningen blev det öppet jam. Höjdpunkten där var en från USA besökande bastant afroamerikansk tjej med en angenäm röst.
Leker ord - Jag och Askungen
Efter utförlig empirisk forskning har jag kommit fram till att det är svårt och ibland väldigt kladdigt att dricka öl i horisontellt läge. Men fan om det inte är godare.
Samtidigt motverkar det min ansträngning att tvätta mina kläder.
Vi opponerade på varandras kompisporträtt idag. Jag hatar sådant så därför har jag varit lite nere i eftermiddag. Jag är usel på att ge konstruktiv kritik och jag lyssnar in på den jag får. Lyckligtvis får jag inte så mycket kritik av någon sort så ofta förutom från pappa som envisas med sin egensinniga tet-psykologi och säger att jag är för tjock så fort han får chansen trots att han vet att jag aldrig går i hans fällor. Han är för go pappa.
Jag lyssnar på Aimee Mann också när jag ligger här med min öl och väntar på tvätten. Jag har inte lyssnat på henne mer än flyktigt på jättelänge. Trodde jag skulle få fler gymnasieflashbacks men det har varit ganska dåligt med sådana.
Jag ligger och blöder lite också men inte särskilt mycket och inte från något kritiskt ställe (handen). Är det för sorgligt att be om lite kvinnligt medlidande igen?
Jag har noterat en småkul sak i skolan. Den sötaste tjejen i klassen är från Stockholm, eller åtminstone från närområdet, och dessutom har hon ett adligt namn. Är inte det typiskt?
Samtidigt motverkar det min ansträngning att tvätta mina kläder.
Vi opponerade på varandras kompisporträtt idag. Jag hatar sådant så därför har jag varit lite nere i eftermiddag. Jag är usel på att ge konstruktiv kritik och jag lyssnar in på den jag får. Lyckligtvis får jag inte så mycket kritik av någon sort så ofta förutom från pappa som envisas med sin egensinniga tet-psykologi och säger att jag är för tjock så fort han får chansen trots att han vet att jag aldrig går i hans fällor. Han är för go pappa.
Jag lyssnar på Aimee Mann också när jag ligger här med min öl och väntar på tvätten. Jag har inte lyssnat på henne mer än flyktigt på jättelänge. Trodde jag skulle få fler gymnasieflashbacks men det har varit ganska dåligt med sådana.
Jag ligger och blöder lite också men inte särskilt mycket och inte från något kritiskt ställe (handen). Är det för sorgligt att be om lite kvinnligt medlidande igen?
Jag har noterat en småkul sak i skolan. Den sötaste tjejen i klassen är från Stockholm, eller åtminstone från närområdet, och dessutom har hon ett adligt namn. Är inte det typiskt?
28 januari 2008
Starköl är en dryck, folköl en livstil
Idag har jag gjort två saker jag inte trodde att jag skulle göra.
1. Jag har gjort världens godaste tonfiskröra.
2. Laddat hem och tittat på alla Harry Potter-filmerna.
Filmerna var inte så tokiga faktiskt fast det finns ju en hel del brister i manusen. De förutsätter väl att de som ser filmerna har läst böckerna. Det har jag inte gjort och kommer inte göra. Never!
Imorgon ska jag till Nef och lyssna på jazz. Fett med nice. Hehe
1. Jag har gjort världens godaste tonfiskröra.
2. Laddat hem och tittat på alla Harry Potter-filmerna.
Filmerna var inte så tokiga faktiskt fast det finns ju en hel del brister i manusen. De förutsätter väl att de som ser filmerna har läst böckerna. Det har jag inte gjort och kommer inte göra. Never!
Imorgon ska jag till Nef och lyssna på jazz. Fett med nice. Hehe
27 januari 2008
In shape of an...
Läste Barran idag. Lunkan hade skrivit att en fjärdedel av femteklassarna inte kunde simma. Den artikeln skrev jag också för två år sedan, då kunde alla utom en simma. Det går utför för dagens ungdom.
Vidare har jag också sett den sämsta Hollywoodfilmen någonsin. D-War eller Dragon Wars. Det var den största samling smörja jag överhuvudtaget sett. Och då brukar jag gilla lättsmälta actionunderhållningsgrejer.
Problemet var inte animationerna som trots allt inte var helt dåligt gjorda utan precis allting annat. Manus, skådespelare, foto sög fullständigt.
Men jag såg hela filmen för sådan är jag.
Vidare har jag också sett den sämsta Hollywoodfilmen någonsin. D-War eller Dragon Wars. Det var den största samling smörja jag överhuvudtaget sett. Och då brukar jag gilla lättsmälta actionunderhållningsgrejer.
Problemet var inte animationerna som trots allt inte var helt dåligt gjorda utan precis allting annat. Manus, skådespelare, foto sög fullständigt.
Men jag såg hela filmen för sådan är jag.
26 januari 2008
Göran Skytte
Musikskribent vill ta ytterligare steg
GÖTEBORG Efter en tids arbete på Nya Wermlands-Tidningen väntar nu journaliststudier på JMG vid Göteborgs Universitet för Carolina Nilsson.
Med en bakgrund som kulturvetenskapsstuderande vid Karlstads Universitet flyttar nu Carolina Nilsson, 22, för första gången ifrån familjen och hemstaden. Ny adress är en studentlägenhet i Kviberg. Varför det blev Göteborg föll sig ganska naturligt med närheten till Karlstad och journalistutbildningens goda rykte.
- Den nya utbildningen och att flytta hemifrån är bland de största utmaningarna jag har stött på hittills, säger Carolina Nilsson men ser samtidigt på den kommande tiden med stor tillförsikt och stora förväntningar.
Journalistiken är dock inte ett helt nytt område för Carolina. Hon har sedan en tid tillbaka arbetat som musikskribent och recensent på både Nya Wermlands-Tidningen och Internetsajten musiklandet.se. Ett arbete som kommit väldigt naturligt för henne dels som storkonsument, mestadels av genren hårdrock, och dels som aktiv utövare i form av trummis.
- Den första drömmen var att bli golfproffs men allteftersom det intresset avtog växte sig intresset för musik allt starkare. Jag kommer fortfarande ihåg när jag hörde Mötley Crüe för första gången och jag ser det som ett väldigt speciellt ögonblick, säger Carolina Nilsson och riktigt myser. Detta tillsammans med att skrivandet alltid varit naturligt för mig gör rollen som musikskribent och recensent idealisk.
- Men det är svårt att skriva recensioner och det finns många dåliga exempel. Jag tycker kunskap om det man skriver om och förmågan att förmedla den kunskapen till läsaren är det viktigaste, att göra den tillgänglig. Då kommer språket i andra hand.
Hennes största stund i arbetet är den gången då hon intervjuade Blackie Lawless, sångare i hårdrocksbandet WASP.
Och att det är ett genuint intresse det handlar om det märks. Hon beskriver och presenterar sig själv med hjälp av musik och menar att musiken gör människan.
På frågan om var hon ser sig själv om tio år svarar hon att hon har två drömmar.
- För det första bor jag kvar i regionen, i Göteborg eller Karlstad och antingen har jag startat en egen tidning eller så skriver jag för hårdrocksmagasinet Sweden Rock Magazine.
Trots arbetet och den påbörjade utbildningen är Carolina noga med att ta sig tid för sig själv.
- Musiken finns naturligtvis också på fritiden, både skivor och spelningar. Annars tycker jag det är viktigt att ta det lugnt. Att fika och träffa vänner är ett par av mina favoritsysselsättningar.
Per Jonsson
GÖTEBORG Efter en tids arbete på Nya Wermlands-Tidningen väntar nu journaliststudier på JMG vid Göteborgs Universitet för Carolina Nilsson.
Med en bakgrund som kulturvetenskapsstuderande vid Karlstads Universitet flyttar nu Carolina Nilsson, 22, för första gången ifrån familjen och hemstaden. Ny adress är en studentlägenhet i Kviberg. Varför det blev Göteborg föll sig ganska naturligt med närheten till Karlstad och journalistutbildningens goda rykte.
- Den nya utbildningen och att flytta hemifrån är bland de största utmaningarna jag har stött på hittills, säger Carolina Nilsson men ser samtidigt på den kommande tiden med stor tillförsikt och stora förväntningar.
Journalistiken är dock inte ett helt nytt område för Carolina. Hon har sedan en tid tillbaka arbetat som musikskribent och recensent på både Nya Wermlands-Tidningen och Internetsajten musiklandet.se. Ett arbete som kommit väldigt naturligt för henne dels som storkonsument, mestadels av genren hårdrock, och dels som aktiv utövare i form av trummis.
- Den första drömmen var att bli golfproffs men allteftersom det intresset avtog växte sig intresset för musik allt starkare. Jag kommer fortfarande ihåg när jag hörde Mötley Crüe för första gången och jag ser det som ett väldigt speciellt ögonblick, säger Carolina Nilsson och riktigt myser. Detta tillsammans med att skrivandet alltid varit naturligt för mig gör rollen som musikskribent och recensent idealisk.
- Men det är svårt att skriva recensioner och det finns många dåliga exempel. Jag tycker kunskap om det man skriver om och förmågan att förmedla den kunskapen till läsaren är det viktigaste, att göra den tillgänglig. Då kommer språket i andra hand.
Hennes största stund i arbetet är den gången då hon intervjuade Blackie Lawless, sångare i hårdrocksbandet WASP.
Och att det är ett genuint intresse det handlar om det märks. Hon beskriver och presenterar sig själv med hjälp av musik och menar att musiken gör människan.
På frågan om var hon ser sig själv om tio år svarar hon att hon har två drömmar.
- För det första bor jag kvar i regionen, i Göteborg eller Karlstad och antingen har jag startat en egen tidning eller så skriver jag för hårdrocksmagasinet Sweden Rock Magazine.
Trots arbetet och den påbörjade utbildningen är Carolina noga med att ta sig tid för sig själv.
- Musiken finns naturligtvis också på fritiden, både skivor och spelningar. Annars tycker jag det är viktigt att ta det lugnt. Att fika och träffa vänner är ett par av mina favoritsysselsättningar.
Per Jonsson
Gunnar Nordahl
Ja, ni kanske tror det spelades bättre boll på hans tid. Och vad vet jag? Jag vet att jag inte gillar meningar som börjar med och i alla fall.
Hur som helst har dagen och kvällen (igår) varit ett utmärkt exempel på en bra dag när man börjar ny skola. After-work á la Göteborg på King's Head vid fem och så efter en lång kväll där fick jag gå och skaka av mig på Uppåt Framåt (igen, bör tilläggas utan direkt stöd från någon överhuvudtaget).
Ska här nu återge ordagrant vad Frida skrev om mig. Jag är väl hyffsat nöjd. Jag sa väl det mesta som texten hänger upp sig på men kanske menade jag inte allt.
Litteraturentusiast med smak för USA
Bra journalistik är underhållande journalistik, och att arbeta som kulturrecensent är något av en dröm. Per Jonsson är litteraturentusiasten som vill befinna sig i händelsernas centrum.
Jmg:s lokaler ligger öde, ljuset i den närmaste datorsalen släcks ned. Per, som precis har avslutat sin tredje dag på journalisthögskolan i Göteborg konstaterar att han har hamnat rätt nu.
- Jag tror på den här utbildningen, även om tempot verkar vara högt och jag är en rätt lat person.
Vägen hit har inte varit spikrak.
Per växte upp i det lilla samhället Bergkvara, fyra mil söder om Kalmar. Det är en liten ort som rymmer 974 invånare. Att Per är smålänning hör man på tydligt på dialekten, som han själv beskriver som obegriplig. Det är det nog inte många som håller med om.
Direkt efter gymnasiet bestämde sig Per för att flytta från hemorten och prova på någonting annat. Valet blev Borås där studier i biblioteks- och informationsvetenskap lockade honom.
- Jag ville arbeta med böcker och tänkte att biblioteksutbildningen var det perfekta valet.
Programmet visade sig dock handla mer om administration och datorer istället för faktiskt litteratur och ett år in i utbildningen bestämde sig Per för att hoppa av.
Litteratur har alltid varit hans stora intresse och ett genomgående tema i valet av studier. Efter att Per gjort en vända tillbaka till Bergkvara med bland annat tre månaders arbete på den lilla lokaltidningen, styrde han därför kosan tillbaka mot västkusten och litteraturvetenskapliga studier i Göteborg.
Favoritläsningen består av sådant som Per själv gillar att skriva, koncentrerade texter, som noveller och poesi. Just nu fascinerar det japanska versmåttet haiku, verser med en 5-7-5-rytm.
Per läser ryska författare som Bulgakov, Dostojevskij och Tolstoj samt franska novellister. Just nu är det boken In cold blood av Truman Capote som ligger framme i Pers studentlägenhet vid Landala torg.
Under kursen i litteraturvetenskap, och speciellt under en föreläsning med skribenten och litteraturprofessorn Tomas Forser, gick det upp för Per att litteratur och journalistik går att kombinera.
Som färdig journalist vill Per arbeta som just kulturrecensent. Han vill skriva recensioner av böcker, teater och film. Filmvetenskap har han också studerat under en termin, av det lärde han sig hur dåliga filmer kan vara.
Per tycker att bra journalistik är underhållande journalistik och att produktionen är minst lika viktig som innehållet. Till hans favoritprogram hör Kobra i SVT som imponerar på grund av att just formen får spela en stor roll.
- De är bra på att engagera också, ämnen man inte trodde att man var intresserad av fängslar ändå.
Den högsta drömmen är att få arbeta för CBS 60 minutes, med ett program av den kvalitén. USA lockar, eftersom landet är chefen av alla länder.
- Det är där allt händer, och där allt händer, där vill jag vara.
Frida Johanson
Jag frågade Frida var hon hade fått siffran 974 ifrån och hon sa att hon hade tittat på Wikipedia. Wikipedia?! Ja ja, rookie mistake kan man väl säga.
Vidare sa jag inte att jag tyckte att min dialekt var obegriplig utan att många brukade ha svårt att förstå vad jag säger ibland. Resten är väl rätt bra, lite för faktaspäckad kanske, inte så mycket känslor.
Det är ju lite roligt att hon skriver de två sista talminusen ordagrant. Jag sa precis så att USA är chefen av alla länder men det var rätt mycket på skoj och så menade jag kanske att jag var fascinerad av amerikansk kultur och kanske inte landet i sig. Men det är ju mitt problem att jag inte lyckades göra det så klart som möjligt.
Det var en jäkligt rolig övning, perfekt att inleda med. Jag ska skriva in det jag skrev också om en stund.
Hur som helst har dagen och kvällen (igår) varit ett utmärkt exempel på en bra dag när man börjar ny skola. After-work á la Göteborg på King's Head vid fem och så efter en lång kväll där fick jag gå och skaka av mig på Uppåt Framåt (igen, bör tilläggas utan direkt stöd från någon överhuvudtaget).
Ska här nu återge ordagrant vad Frida skrev om mig. Jag är väl hyffsat nöjd. Jag sa väl det mesta som texten hänger upp sig på men kanske menade jag inte allt.
Litteraturentusiast med smak för USA
Bra journalistik är underhållande journalistik, och att arbeta som kulturrecensent är något av en dröm. Per Jonsson är litteraturentusiasten som vill befinna sig i händelsernas centrum.
Jmg:s lokaler ligger öde, ljuset i den närmaste datorsalen släcks ned. Per, som precis har avslutat sin tredje dag på journalisthögskolan i Göteborg konstaterar att han har hamnat rätt nu.
- Jag tror på den här utbildningen, även om tempot verkar vara högt och jag är en rätt lat person.
Vägen hit har inte varit spikrak.
Per växte upp i det lilla samhället Bergkvara, fyra mil söder om Kalmar. Det är en liten ort som rymmer 974 invånare. Att Per är smålänning hör man på tydligt på dialekten, som han själv beskriver som obegriplig. Det är det nog inte många som håller med om.
Direkt efter gymnasiet bestämde sig Per för att flytta från hemorten och prova på någonting annat. Valet blev Borås där studier i biblioteks- och informationsvetenskap lockade honom.
- Jag ville arbeta med böcker och tänkte att biblioteksutbildningen var det perfekta valet.
Programmet visade sig dock handla mer om administration och datorer istället för faktiskt litteratur och ett år in i utbildningen bestämde sig Per för att hoppa av.
Litteratur har alltid varit hans stora intresse och ett genomgående tema i valet av studier. Efter att Per gjort en vända tillbaka till Bergkvara med bland annat tre månaders arbete på den lilla lokaltidningen, styrde han därför kosan tillbaka mot västkusten och litteraturvetenskapliga studier i Göteborg.
Favoritläsningen består av sådant som Per själv gillar att skriva, koncentrerade texter, som noveller och poesi. Just nu fascinerar det japanska versmåttet haiku, verser med en 5-7-5-rytm.
Per läser ryska författare som Bulgakov, Dostojevskij och Tolstoj samt franska novellister. Just nu är det boken In cold blood av Truman Capote som ligger framme i Pers studentlägenhet vid Landala torg.
Under kursen i litteraturvetenskap, och speciellt under en föreläsning med skribenten och litteraturprofessorn Tomas Forser, gick det upp för Per att litteratur och journalistik går att kombinera.
Som färdig journalist vill Per arbeta som just kulturrecensent. Han vill skriva recensioner av böcker, teater och film. Filmvetenskap har han också studerat under en termin, av det lärde han sig hur dåliga filmer kan vara.
Per tycker att bra journalistik är underhållande journalistik och att produktionen är minst lika viktig som innehållet. Till hans favoritprogram hör Kobra i SVT som imponerar på grund av att just formen får spela en stor roll.
- De är bra på att engagera också, ämnen man inte trodde att man var intresserad av fängslar ändå.
Den högsta drömmen är att få arbeta för CBS 60 minutes, med ett program av den kvalitén. USA lockar, eftersom landet är chefen av alla länder.
- Det är där allt händer, och där allt händer, där vill jag vara.
Frida Johanson
Jag frågade Frida var hon hade fått siffran 974 ifrån och hon sa att hon hade tittat på Wikipedia. Wikipedia?! Ja ja, rookie mistake kan man väl säga.
Vidare sa jag inte att jag tyckte att min dialekt var obegriplig utan att många brukade ha svårt att förstå vad jag säger ibland. Resten är väl rätt bra, lite för faktaspäckad kanske, inte så mycket känslor.
Det är ju lite roligt att hon skriver de två sista talminusen ordagrant. Jag sa precis så att USA är chefen av alla länder men det var rätt mycket på skoj och så menade jag kanske att jag var fascinerad av amerikansk kultur och kanske inte landet i sig. Men det är ju mitt problem att jag inte lyckades göra det så klart som möjligt.
Det var en jäkligt rolig övning, perfekt att inleda med. Jag ska skriva in det jag skrev också om en stund.
24 januari 2008
Preview
Imorgon får vi ut kompisporträtten. Jag tycker det är så spännande.
Jag blev också upplyst om att vi har en "kändis" i klassen. Martin Hanberg från Vapnet.
Till sist, om någon påstår att handboll är stort i Göteborg så tro honom eller henne. Dessa dagar när handbolls-EM är på TV är de enda dagarna jag har hört mina grannar. Jag hör stora JAAAA:n! varje gång Sverige gör mål.
Jag blev också upplyst om att vi har en "kändis" i klassen. Martin Hanberg från Vapnet.
Till sist, om någon påstår att handboll är stort i Göteborg så tro honom eller henne. Dessa dagar när handbolls-EM är på TV är de enda dagarna jag har hört mina grannar. Jag hör stora JAAAA:n! varje gång Sverige gör mål.
22 januari 2008
Per moralchockar, Frida rasar
Dag 2
Den här intervjuuppgiften hade två moment. Man skulle sitta på båda sidorna av frågorna. Jag blev intervjuad av Frida, söt tjej, lika gammal.
Det hela började bra med att jag sa att jag gillar att läsa böcker och att jag skriver poesi men sedan måste något ha gått allvarligt fel för helt plötsligt hör jag mig själv säga att jag är helt amoralisk och som om inte det vore nog så fortsätter jag med: jag källsorterar inte ens. Var får jag allt ifrån? Efter det är allt som i en dimma men jag tror att jag gick ännu längre och sa något om afrikanska kvinnor och svältfödda barn men det vill jag inte ens tänka på, jag är inte säker.
Måste dock säga att hon tog det bra, professionellt. Får se vad hon skriver om mig.
Den här intervjuuppgiften hade två moment. Man skulle sitta på båda sidorna av frågorna. Jag blev intervjuad av Frida, söt tjej, lika gammal.
Det hela började bra med att jag sa att jag gillar att läsa böcker och att jag skriver poesi men sedan måste något ha gått allvarligt fel för helt plötsligt hör jag mig själv säga att jag är helt amoralisk och som om inte det vore nog så fortsätter jag med: jag källsorterar inte ens. Var får jag allt ifrån? Efter det är allt som i en dimma men jag tror att jag gick ännu längre och sa något om afrikanska kvinnor och svältfödda barn men det vill jag inte ens tänka på, jag är inte säker.
Måste dock säga att hon tog det bra, professionellt. Får se vad hon skriver om mig.
21 januari 2008
Behandling av krigsfångar
Första dagen avklarad med beröm godkänt. Intervjuuppgift redan imorgon men det är inte riktigt så direkt in i hetluften som jag trodde.
Känns bra att tillhöra en "klass" igen.
Som sagt ska jag intervjua en tjej i klassen imorgon till ett så kallat "kompisporträtt". Vad frågar man en tjej, förlåt, MÄNNISKA om? Kanske vad hon äter till frukost? Hehe...
Känns bra att tillhöra en "klass" igen.
Som sagt ska jag intervjua en tjej i klassen imorgon till ett så kallat "kompisporträtt". Vad frågar man en tjej, förlåt, MÄNNISKA om? Kanske vad hon äter till frukost? Hehe...
20 januari 2008
Karateslag
Imorgon är första dagen i resten av mitt liv för att uttrycka det lite stolligt. Imorgon börjar jag skolan igen, journalistprogrammet vid Göteborgs Universitet.
Just nu är jag inte alls nervös men jag vet att jag kommer vara det klockan tio imorgon. Kommer stå där och skrapa lite med foten framför mig, kammad och med väskan i hand som vi alla har gjort minst en gång i livet.
Jag har tänkt prata mer med folk denna gången, får se hur det går. Önska mig lycka till.
Just nu är jag inte alls nervös men jag vet att jag kommer vara det klockan tio imorgon. Kommer stå där och skrapa lite med foten framför mig, kammad och med väskan i hand som vi alla har gjort minst en gång i livet.
Jag har tänkt prata mer med folk denna gången, får se hur det går. Önska mig lycka till.
That old Texas feeling
Musiktips! Lyssna igenom Explosions In The Skys katalog. Ingen kan tycka att det är dåligt.
19 januari 2008
Göteborg, Texas - Dillon, Västergötland
Texas är inte så olikt Sverige när man tänker efter. Ett landskap som erbjuder vad man är beredd att ta. Det hela bygger på människor, män och kvinnor, pojkar och flickor, och deras känslor, förhoppningar och förutsättningar. Den finns män som Buddy Garrity och Landry Clarke i Sverige också, i hela världen. Män som tar familjen, föreningen, samhället, det lilla på allra största allvar, som har genomskådat ytan och ser saker för vad de verkligen är - livsviktiga.Friday Night Lights tar verkligen tag i mig och försäkrar mig om att jag inte är ensam därute.
In the hood
Kyckling, ris och en fin currysalsa ligger framför mig och som för att göra det hela perfekt står det en immigt kall brewski bredvid.
Den här pausen som jag har haft har inte direkt varit en paus. Jag lyckades efter ett par försök installera FM08 och har sedan dess spelat igenom en säsong med mina kära Wolves. Det blev min bästa FM-säsong någonsin faktiskt. Jag vann the Championship med endast två förluster i statistiken. Framgången har mycket att göra med målskyttet. Stephen Elliott lyckades med bedriften att sätta 40 baljor på 45 spelade matcher.
Hittills har jag spelat fem matcher i Premier League med facit 1-3-1. Det ser bra ut för Wolves.
Den här pausen som jag har haft har inte direkt varit en paus. Jag lyckades efter ett par försök installera FM08 och har sedan dess spelat igenom en säsong med mina kära Wolves. Det blev min bästa FM-säsong någonsin faktiskt. Jag vann the Championship med endast två förluster i statistiken. Framgången har mycket att göra med målskyttet. Stephen Elliott lyckades med bedriften att sätta 40 baljor på 45 spelade matcher.
Hittills har jag spelat fem matcher i Premier League med facit 1-3-1. Det ser bra ut för Wolves.
Round and round
Kanye West kniper "sämst-just-nu" igen. Det är otroligt, men egentligen är han väl bara sämst i jämförelse. Jag tänker på låten Better than I've ever been featuring Rakim, Nas och KRS-One. Den börjar bra med de tre sistnämnda rappandes med bländande teknik och flyt men så dyker herr Kanye upp, ylandes likt Pluto i Piff&Puff-inslaget i Kalle Ankas Jul på julafton. Det är ju att be om att bli rackad ner på när man gör något med det sällskapet.
Bäst just nu är två saker. Truman Capotes "verklighetsroman" In cold blood, skrämmande välskriven och OK Gos platta Oh no, jag har snackat om videorna tidigare men låtarna är riktigt bra själva också.
Bäst just nu är två saker. Truman Capotes "verklighetsroman" In cold blood, skrämmande välskriven och OK Gos platta Oh no, jag har snackat om videorna tidigare men låtarna är riktigt bra själva också.
17 januari 2008
Prince har rätt
Sämst just nu är Kanyes specialdesignade Jesushuvuden(!) fulla med diamanter som tydligen går på 50.000 dollar. Snacka om Thieves in the tempel.
Skin & Bones
En sak som är dålig med att SVT inte är en reklamkanal är att de inte lyckas sätta strålkastarna på nya kommande program. Reklamkanalerna har ju alltid sektioner innan och efter reklampauserna där de lobbar för sina program, något som SVT alltså missar.
Nu i veckan hade både The Sarah Silverman Program och Brotherhood premiär på den statliga televisionen och det vara bara rena tillfälligheter att jag upptäckte det i tid. Skärpning SVT, weirdscience.se kan inte rädda er varje gång!
Bäst just nu är annars Chris Shiflett som barnet i Foo's video till Long road to ruin. Denna gången fick inte Taylor Hawkins spela kvinna.
Nu i veckan hade både The Sarah Silverman Program och Brotherhood premiär på den statliga televisionen och det vara bara rena tillfälligheter att jag upptäckte det i tid. Skärpning SVT, weirdscience.se kan inte rädda er varje gång!
Bäst just nu är annars Chris Shiflett som barnet i Foo's video till Long road to ruin. Denna gången fick inte Taylor Hawkins spela kvinna.
16 januari 2008
Piff
Jag kom på ordet nu så ni behöver inte göra något. Jag läste det på Internet av alla ställen. Min personlighet definierad av Internet, jippie! Jag visste väl att denna dagen skulle komma, men redan? Jag har ju inte gjort någon av de saker som jag har planerat. Simma med delfiner, gräva brunnar i Afrika eller BASE-jumpa från det där höga huset i Kuala Lumpur. Jag är alldeles för ung för det här!
Jag lägger även till Kajsas äldsta syster och tillika Christian Stenevis fru Märta i bloggrollen.
Mycket nöje.
Jag lägger även till Kajsas äldsta syster och tillika Christian Stenevis fru Märta i bloggrollen.
Mycket nöje.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
