Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

02 juni 2008

The Cooler

Jag har haft lite konstig otur de senaste dagarna.
På klassfesten trixade vi lite boll med öl i hand så där som man brukar göra. Helt plötsligt får någon en felträff och lyckas pricka min öl som flyger ut och dränker mina shorts. Som tur var hade jag ett par långbrallor med mig. Eller var det tur?
Lite senare spelade vi brännboll. Det var sent på kvällen och daggen hade börjat lägga sig i gräset. När jag svängde runt andra basen kände jag hur höger ben började försvinna under mig. Som det under av smidighet jag är accepterade jag fallet och blev ett med det. Jag drev ner höger axel och Chuck Norris-rullade rakt in i löpsteget. Jag blev riktigt imponerad själv faktiskt. Tillbaka i kön igen upptäckte jag dock att det gått upp en reva i jeansen från grenen ner till höger knä. Inte så imponerande.
Dagen efter, igår alltså, var det kanonväder igen och jag tänkte bjuda mig själv på något lite gott så jag köpte en låda päronsplitt. Men när jag lite senare skulle ta en glass flöt alla grejerna omkring i kylen och frysen. Kylskåpet hade gått sönder! Allt var förstört!
Vad väntar härnäst?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En kärleksförklaring från mig kanske?

Anonym sa...

jag tror på en faun..! en faun