Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

17 november 2009

Och nu tar det hus i helvete...


Tar detta något unika tillfälle att komma tillbaka till blogosfären. Mannen på bilden, hur liten han än må vara, är Jan Guillou. Han berättar om journalistiken och sanningen om spionaffären. Han kanske är mer underarm än någon annan människa jag mött och han är en jäkel på att snacka. Han vet, han kan och har gjort precis allt som jag skulle vilja veta, kunna och göra.
Han kanske inte är någon förebild direkt men i alla fall en ytterst intressant människa.
En sanningssägare och På Spåret-deltagare med ett vokabulär som är otroligt omfångsrikt.
"Jag skäms inte för någonting", "...fängelse var således bättre än att vinna Pulitzer-priset" och "jag brukar ytterst sällan bedriva utpressning i mitt journalistiska arbete". Några magnifika citat av den store.

3 kommentarer:

John sa...

Nice

räven sa...

är det inte så att den mannen är känd för sina korta armar? eller är det bara tjockleken på dem som spelar ögat ett spratt?

Poncho sa...

Han har Sveriges största underarmar. Det är väl proportionerna som gör det svårt att se.