Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

23 november 2009

Programblad

När man går upp tidigt får man nya perspektiv på saker och ting. Bland annat infinner sig det här lite suddigt luddiga inifrånperspektivet efter en stund.
Det var längesen jag gick upp innan halv 7 innan idag. Men det är väl bra att träna på sånt antar jag. Annars är det som sagt svårare att gå och lägga sig tidigt än att gå upp tidigt.

Så, jag har alltså börjat blogga igen. Varför i hela världen då, kanske någon därute undrar. Det ska jag tala om.
Till våren flyttar jag till Stockholm för att praktisera på en av Sveriges största tidskrifter, med en upplaga på över 170 000 för papperstidningen och mer än 100 000 unika besökare på webben i veckan, Icakuriren. Alltså kommer jag lämna Göteborg och flera av mina vänner så bloggen är ett bra sätt att hålla kontakten. Och så är det ett bra ställe att publicera en massa reklam om Icakuriren också.

Twitter killed the blog star
Annars känner jag att bloggandet har gått ganska kraftigt bakåt överlag det senaste året. Säkert mycket på grund av alla dessa minialternativ som poppat upp i och med Facebook och Twitter. Lite larvigt kan jag tycka. Om man nu inte håller på med haikus eller nått och kan trycka in något kärnfullt under den där teckengränsen. Själv gillar jag ju att breda ut mig lite ganska mycket.

PS. Jag handlar på Konsum.

Inga kommentarer: