Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

25 maj 2008

Ja, vi hade i alla fall tur med vädret

Det känns som om mina mänskliga rättigheter är kränkta. Som om min själ blivit våldtagen. Som om jag blivit påkommen provandes bh och trosor i ett provrum på Lindex.
Eurovision song contest. Schlager-EM.
Vi svenskar fastnade i något någongång för cirka tio år sedan och lyckades inte ens komma loss med hjälp av The Ark förra året.
Mitt tips till den sjukstolta schlagernationen som är Sverige? Skicka Kent nästa år. Det kan inte bli mer oseriöst än så från lilla landet Lagom.
För övrigt hjälper det inte ens att vara bäst i den här konstiga tävlingen, det hjälper inte ens att vara snyggast. Ukraina, Armenien och Grekland faller under den senare kategorin Turkiet under den första.

4 kommentarer:

räven sa...

jag är i alla fall glad att sverige har så pass bra smak att bosnien fick 10 poäng! men när norge sen fick 12 så blev det skit igen som vanligt.

Anonym sa...

Jag tycker höjdpunkten var när tyskland fick 12p. Det var dom väl värda...eller?!?!

Anonym sa...

Om vi kan skicka nåt i stil med Erasures "Don't say your love is killing me" nästa år, vinner vi garanterat. Har lyssnat på den i ett sträck sen igår. Fantastisk!

/dn

Anonym sa...

Äh, jag tycker vi borde skicka dig Poncho. Hade du äntrat scenen stupfull så hade vi vunnit, vad du nu än hade harplat ur dig.