Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

02 maj 2008

TV

Det här med streamad TV är för mig något nytt. Men nu när jag fått tag på en utomordentlig site som erbjuder det mesta i sportväg är det som julafton varje dag. Jag har också fått en till anledning att inte gå och lägga mig om nätterna.
I natt, som var första natten med siten, såg jag NHL-kvartarna genom Versus i strålande kvalitet.
Nu kanske det blir lite snooker, japansk baseball, tennis, cykling eller rysk fotboll.
Till hösten ska jag i alla fall sitta klistrad framför NFL-säsongen.

Men även den reguljära TV:n erbjuder godbitar då och då. Som nu på måndag till exempel när Fotbollskväll och Kobra byter redaktioner. Programmen är ju väldigt bra som de är men jag tror att de kan lyfta ytterligare ett snäpp tack vare detta grepet. Inte minst Fotbollskväll för Kristofer Lundström är nog Sveriges bäste programledare idag.

4 kommentarer:

Poncho sa...

Naturligtvis blev det snooker. Vem vill inte sitta och lyssna på Kim Hartmans rök/whiskeyröst? Dessutom är det ju semifinaler.

Unknown sa...

Berätta gärna mer om det tekniska, vad får du för upplösning, är det helt laggfritt, vad får du i reklamavbrotten?

David sa...

Och undrar du vem Åke är så var det jag som installerar päronens nya dator och visst var inne med pappas gmail.

Poncho sa...

Ja, jag har ju inte så står kolla på det tekniska men det står några siffror (bitrate) bredvid varje sändning. NHL-hockeyn från Versus låg på 800 och snookern från Eurosport låg på 691. Båda var helt laggfria (om jag inte började surfa samtidigt) och i reklampauserna fick jag originalreklamen.
Upplösningen vet jag inget om men snookern var bättre än hockeyn. Kanske för att det går lite långsammare där. Hockeyn var lite grynig men absolut över vad jag hade förväntat mig.