Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

08 maj 2008

Några korta

  • Rödebypappan friad - Bra gjort Sverige! (Och jag menar det.)
  • Städa är tråkigt även om man är jättebra på det.
  • TV är alltid kul.
  • Jag är jättetrött.
  • Åtta dagar till nästa tenta och jag har inte ens rört någon av böckerna. Jag får väl tafsa på något gammalt referensex. på KTB nästa vecka antar jag.
  • Vår lärare sjöng refrängen till GBG Sounds Björn Borg idag. Högt och med inlevelse. Jag blev rädd.
  • Min tygkasse är full av papperstrasor.
  • Grill imorrn.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mannen i Rödeby friad - skandal. I och för sig väntat, för som bekant räknas inte barn och ungdomar som fullvärdiga varelser av vuxna.

Därför är det inte förvånande att den vuxna(OBS!)tingsrätten ger mannen sin välsignelse, när han AVRÄTTAR en 15-åring.

Att mannen har trakasserats å det grövsta kan inte försvara det inträffade. Han laddar t.o.m. om. Kom igen, PJ!

/dn

David sa...

Frågan är vad konsekvensen blir av en friande dom i ett så tveksamt nödvärn.
Texas?
Beväpna eder!


Som vanligt skyller jag allting på den senaste föräldragenerationen som låtit dagens ungdomar bli små MONSTER utan att bry sig (för sånt ska väl SKOLAN ta hand om?).

Poncho sa...

Rätten att försvara sitt hem och sin familj har vunnit en stor seger. Inkräktare har inga rättigheter vare sig de är 15 eller 75.
Jag ser med glädje på när den delen av samhället amerikaniseras.

Tonårsidioterna i Rödeby var och är för övrigt inga "fullvärdiga varelser" heller. De epiteten lämnade de vid grindstolparna när de gick in på tomten beväpnade med tillhyggen uppenbarligen ute efter att åsamka skada.

Alla människor har inte lika värde.
Du har snöat in lite väl mycket på de där pedagogerna du läser David. Snack kommer man inte långt med.

Men som Zander säger kan man nysta tillbaka trådarna till hemmiljön. Jag är av den uppfattningen att skolan har väldigt litet inflytande över barnens uppfostran. Det som framkallar sådant här beteende (nu pratar jag om tonårsidioterna) är grundläggande värderingar som man tar till sig mer eller mindre omedvetet i hemmet. Sedan är det upp till var och en att välja vilken sorts människa man vill vara.

För övrigt förutsätter en avrättning att den som dödas är försvarslös och obeväpnad. Det var tonårsidioten inte.

Anonym sa...

Var han inte försvarslös? Jag säger som åklagaren: "Det går inte att möta pinnar med en hagelbössa."

/dn

Poncho sa...

Och jag säger som varenda 5-åring i vårt avlånga land: Dom började!

Anonym sa...

På gymnasiet hade jag en lärare som ställde sig på katedern med en hushållsrulle vid munnen och låtsades att han var en säl (hushållsrullen förstärkte sälljuden).
Han var inte ens biologilärare, utan bildlärare och gjorde det bara för att det var kul.
Inte så skrämmande men ack så bisarrt.