Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

28 mars 2008

En stor klubb

Jag fick utmärkt kritik på mitt reportage om Hagabion idag. Jag är väldigt nöjd. Och med det är kursen slut.
Slutet celebrerade vi med en utgång.
Tydligen är torsdagar något av JMGs främsta utgångsdagar. Det var första gången för mig och jag väntade andäktigt.
Det hela började på "King's" och fortsatte till vad som tydligen är journalistettornas stammisställe, Svanen. En klubb som dyker upp varje torsdag för de popungdomar som inte pallar att stanna hemma en vardagskväll.
Och helt plötsligt går hon Ida Marie som man hört så mycket om på scenen. Det hade jag inte förväntat mig. Det var faktiskt ganska angenämt.

Kvällen gick och jag drack en eller två för många öl för att jag ska vara riktigt nöjd med kvällen. Dessutom dansade jag lite för lite.
Hur som helst gick kvällen och jag lyckades samla ihop de flesta av mitt gäng i hemgångsfasen och ledde dem till Vasaplatsen. Det är möjligt att det var nära till handgemäng där men det tror jag inte på. Efter att alla hyffstat till sig sa jag dock hej då till dem och lät dem ha sin gång. Jag gick uppför backen och tittade inte bakåt.

I och för sig var det en tjej, koreansk möjligtvis, som dök upp framför mig två gånger ute på klubben. Första gången sa hon något till mig som jag inte hörde och sedan försvann hon in i folkmassan. Andra gången dök hon upp när jag dansade vid ett av dansgolvets utkanter och kastade sig runt halsen på mig sedan försvann hon dock in i en två meter lång blond killes famn.

Behöver jag påpeka att jag var jäkligt full när jag skrev detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är hyfsat blond också, om man jämför ...

/dn

Poncho sa...

Men inte fan är jag två meter lång. Det är det som stör mig lite.