Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

25 mars 2008

Yes, indeedy

Den här julaftonsmorgon-Bullerbyn-adventskalender-snön kommer tre månader för sent. Det är ju helt sjukt. Blommor och djur har kommit ut och får en halv meter snö i huvudet. Vad händer med dem? Man kan ju hoppas att spindlarna och myggorna stryker med i alla fall. Men vädret sätter också käppar i hjulet för oss människor. Försäsongen för vårt Korpenlag försvinner oroväckande fort under snötäcket den med.

Kursskifte i skolan i veckan. Spännande att se vad det blir härnäst.
Imorgon blir det Hagabion, bokrecension och textkritik.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Försäsong är överskattat! :)

Anonym sa...

För er som antecknar:
Förra veckan meddelade engelska Daily Mail att en 16-årig tjej skrivit historia i Surrey. Hon lär vara den första någonsin att gå till final i tävlingen Miss England - och samtidigt ha storlek 16. Vi önskar naturligtvis lycka till!

david n

Madeleine sa...

ja engelsmän är ju inte direkt kända för sin skönhet.

Poncho sa...

Hehe, nej jag trodde att det historiska med det var att hon var den första som gick till final i Miss England någonsin.

Anonym sa...

Nja, det vet jag inget om. Däremot skvallrar de få läsarkommentarerna till Daily Mails artikel om att engelsmännens ögonmått starkt kan ifrågasättas.

Om jag minns rätt, menade alla läsarkommentarer att Miss Surrey 08 - som hon alltså korades till - var tydligt överviktig. Något som varje normalt skapat öga kan direkt avvisa. Det behövs inte ens grundläggande kunskaper om människans biologi.

Diskussionen om eneglsmännens (och -kvinnornas?) skönhet vill (läs:vågar) jag inte ge mig in på. Misstänker att du, Madeleine, besitter kunskaper där som jag saknar =) Dock tror jag att den store zoologen Desmond Morris (också engelsman!) gläds åt nyheten - och då gör jag det också!

Och nu kanske Poncho kan skynda på och göra ett nytt inlägg, så vi kan fortsätta ha diskussioner över hans huvud. Utrymmet räcker snart inte till här. Undrar vad de kan bero på ...

david n

Anonym sa...

Men se, där är bloggägaren själv! Tanken var att mitt inlägg skulle komma före ditt - därav knorren på slutet.

Min favorit-ekonomi-analytiker på TV: Rodney Alfvén. "Come on, Rodney! Show me!"

david n