Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

17 mars 2008

Short Valley Square

Där har jag varit i dag. Tillsammans med två exilsvenskar och en fabriksarbetare. Vi köpte pizza av ett gäng immigranter. Kan det bli mer exotiskt? Svaret är ja, det kan det.

På kvällen efter typ sex timmar i skolan (ja, det är tur att jag inte är katolik, även om det är nästa sak jag ska ljuga om när jag blir tillräckligt full) började vi prata om vad som skilde att dricka öl från att öla eller bärsa. Tror att Micke sa att han drog gränsen vid fem.
Hur som helst gick Micke och jag ner till Andra Lång och drack öl efter att vi varit ohyggligt duktiga och lämnat in våra reportage i god tid. Det blev fem. Vi drack öl.

Imorgon är det St. Patrick's Day och jag ska dricka grönt öl. Grönt öl. Smaka på orden. Ta dem i munnen. Det kommer jag bokstavligen göra imorgon.

Inga kommentarer: