Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

12 mars 2008

Glurr

Kollade Woody Allens senaste Cassandra´s Dream idag på Hagabion. Hunden med namnet må ha varit en högoddsare men slutet var det i alla fall inte. Trots det var den klart sevärd. Woody Allen är rätt ensam om att kunna göra de mest ångestladdade mördarhistorierna till något man sitter och småfnissar till. Sista 20-30 minuterna hade jag dock bara ont i magen.

Jag har också fått tag i världens bästa toalettläsning. Ebbe Vilborgs bok Latinska citat. På tredje sidan som jag slog upp hittade jag ett Horatiuscitat som passade otroligt bra in på mig om jag får säga det själv: Pópulus me síbilat, at mihi plaude ipse domi vilket betyder - Folket visslar ut mig, men jag applåderar mig själv hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, vi är allt en del som applådarar utanför dörren också! :-)