Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

06 mars 2008

Kapilärkraften är bra bara ibland

Min grej är lagarbetet. Såg fotbollen idag, Real-Roma, hemma hos Marcus och Micke och det är uppenbart vilket lag jag höll på. Real Madrid springer runt och spelar för sig själva medan Roma verkligen har fattat vad det handlar om, att spela för varandra, att spela för laget och fansen. Kollektivet är så mycket viktigare än individen. (Robinho är nog den spelare jag har störst problem med.)
Inte för att jag håller på Roma på något sätt (dock drog jag inte 250 spänn på dem), men det var så uppenbart idag. Mitt lag i Italien är ju annars Lazio, i Spanien Atletico Madrid, i Tyskland Bayern (denna säsongen är det ju i och för sig diskutabelt), i Sverige Elfsborg och det största laget för mig finns ju i England i och med Liverpool. Alla utomordentliga laglag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt här är roligt... Lite pubertalt, men ändå roligt. Mij lista är: Sverige - MFF, Italien - Fiorentina (inte helt och hållet, egentligen håller jag på Zlatan), Spanien - Barcelona, England - QPR.

Anonym sa...

Otippat att du skule svara på just det här inlägget... ;)

Anonym sa...

jag håller med om Roma-Madrid, men i övrigt är det bullshit...

Poncho sa...

Pubertalt? Jag menar detta på största allvar. Om det är roligt också är det bara ett plus.
Allt jag skriver här in i minsta detalj genomtänkt och äger absolut en enorm betydelse både för mig och er som läser det. Fotboll kan aldrig bli pubertalt. Det finns där från början och kommer sitta där till slutet.