Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

08 augusti 2007

Crosstown traffic

Fasen! Hela Aschebergsgatan från Vasaplatsen till Chalmers är avstängd för all spårvagnstrafik. Även trafiken genom tunneln mellan Korsvägen och Chalmers är avstängd. Det är ju naturligtvis den bästa vägen att ta sig till festivalområdet därifrån jag bor. Nu antar jag att man får åka runt Järntorget för att ta sig till Linnéplatsen om man nu inte vill åka buss, och det vill man ju inte eftersom det är mycket svårare att planka på bussarna.

Regnvarningen var förresten falskt alarm. I eftermiddag har det varit knökvarmt.

Jag har köpt ett par nya hörpluggar också. En ny modell för mig, jag har aldrig haft hörplugg förut. Är lite tveksam till dem men jag ska prova.

Nu ska jag handla.

Vi ses!
/P

5 kommentarer:

räven sa...

Planka?? Vad menar du med det?? Menar du att du inte betalar för den kollektiva trafiken??

Anonym sa...

Snåla smålänningar e vi allihopa?

Poncho sa...

Ibland "glömmer" jag att betala...

Anonym sa...

Det där med snål smålänning ligger närmare hjärtat än att du skulle glömma betala va? ;) Frånsett din gifvmildhet till vänner då.

Poncho sa...

Tycker du det Jonte? Det var snällt sagt!