Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

18 augusti 2007

Selma

Jag har en vision. Jag ska lansera en serie skönlitterära läroböcker i flera ämnen. Det finns inget tråkigare än att läsa läxor i torra läroböcker som man vet är sedan Sovjetunionen existerade så därför vill jag så här 100 år efter Selma Lagerlöf nyrevolutionera skolböckerna. Det ska vara ett nöje att läsa läxor! Målgruppen till att börja med får bli mellanstadieelever och så får vi ta det därifrån. Kanske kommer jag efter den inledande succén lägga ut olika ämnen på entreprenad till andra kända författare så att jag själv kan ta det lugnt och sitta på mitt växande pengaberg, vem vet?

Vi ses!
/P

3 kommentarer:

räven sa...

det där låter ju som en kanonidé! kanske skulle sno den idén innan du hinner sätta igång!?

Poncho sa...

Du skulle bara våga!

Anonym sa...

Pengaberg...Mammon vare lofv!