Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 augusti 2007

John Mayer... och Strindberg

Som jag sa tidigare var det enda jag kunde lyssna på efter WoW John Mayer. Nu har den listan utökats något med Will Oldham plus att jag försöker chocka igång systemet med lite Mars Volta.
Men för att komma till sak så hittade jag som av en händelse ett gammalt nummer av musiktidskriften Rolling Stone när jag rotade igenom en hög, egentligen letande efter något helt annat. Hur som helst är tidningen från 2003 och innehåller en längre intervju med just John Mayer. Jag kommer ihåg att jag läst den förut men texten säger så mycker mer till mig denna gång. Jag ser varför jag tycker om Mayers musik så mycket, vi är inte helt olika som personer han och jag.
Lite kuriosakul är att på omslaget till tidningen finns Jessica Simpson (i trosor och linne med en kvast i handen bredvid rubriken "Housewife of the Year"... yeah right!) som Mayer dejtade till för bara någon eller några månader sedan.

Annars håller jag på att så smått planera en tur till hufvudstaden. Jag har beställt boken "Vandra med Strindberg" så att jag ska kunna ge mig ut och insupa en annan atmosfär än just den uppenbara.
Jag har en vision där jag likt Arvid Falk i Röda rummet står i en trädgård i Mosebacke och ser ut över staden och knyter näven för att upproriskt utmana den och världen till kamp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Upp till kamp emot kvalen..." eller "Today your love, tomorrow the world" som Ramones så ljufv sjöng.

Anonym sa...

Hej!

Vi har precis startat ett upprop på Facebook för uppmärksamma skivbolaget och få John Mayer att göra en spelning i Sverige. Tipsa JM-fans i din bekantskapskrets och gå gärna med i gruppen "John Mayer to Sweden!": http://sse.facebook.com/group.php?gid=7731867657&ref=mf