Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

31 augusti 2007

Arrrgh!

Jag skulle gå och köpa mig ett litet litet frimärke nu i afton och för det tvingade jag mig att tvätta håret och ta på mig ett par strumpor. När jag väl gjort allt det där jobbiga så hittade jag naturligtvis ett jäkla frimärke i mitt jäkla kortplån. Allt jobb i onödan alltså.

Men på plussidan finns den där lilla röda randen på mina Converse-dojjor som gör att de går tokbra ihop med mina mysbrallor och att jag äntligen har tagit tag i ett av de där måstena som jag har nämligen anmälan till högskoleprovet nu i höst. Pappa ligger också på plus. Silverräven är en cool katt. Minst lika cool som House som jag håller på att komma ifatt på tal om plus.

Hehe...

Mitt emellan minus och plus ligger Studio 60 on the Sunset Strip. Jag ligger ett par avsnitt före SVT och ska därför inte säga något om innehållet mer än att jag har ytterst svårt för att se att de kvinnliga medarbetarna i humorprogrammet kan vara roliga. Stor casting-blunder enligt mig.

7 kommentarer:

David sa...

Oh, mycket att kommentera här, osis att du snyggade upp dig, jag hade hemtenta i morse via nätet, så jag lyckades ligga kvar och slöa i kalsongerna halva dagen. Tänker bättre utan byxor, lätt VG!

På tal om silverräv har min programchef bytt namn till Silvervarg. Från svensson eller nåt. Till Silvervarg. Undrar hur den idén kom upp.

Studio 60 har jag sett hela säsongen innan den lades ner, och den blandar högt med lågt. Första 7-8 avsnitten är sevärda iaf, Sorkin kan ju skriva när han vill (West Wing 4 life!). Vissa avsnitt är lågmält geniala. Då satt jag och gnällde om att den var för smart för USA, men sen dalar den i ett träsk av dåligt skrivna karaktärer och klyschor. Ska inte spoila om du inte sett men serien dör i ett avsnitt som utspelar sig 1999. Där alla pratar som om de gick på högstadiet, är rädda för milleniebuggar och Perry har kepsen bakofram. Tragiskt.

Poncho sa...

Oj, grattis David! Du är den förste som kommenterar längre än det aktuella inlägget! Ambitiöst och givande.

David sa...

Jag är sån, säger mina sexuella erövringar.
Det kanske ska bli en trend, att istället för att starta blogg så skriver jag långa inlägg i dina kommentarer. Meta.

Poncho sa...

Blogg i ett meta-perspektiv, intressant. Men kanske inte den bästa lösningen om man vill ha något sagt. Jag uppmanar och uppmuntrar alla till att skapa egna bloggar.

David sa...

Åh, på tal om att uppmuntra mig att göra något eget. Jag har köpt en sån tee som du har på din bild. tyckte den var najs. Lovar att inte ha den när jag är i samma landskap som du!

Poncho sa...

Supernice! Vi carnevorianer behöver stå upp för varandra! Vi borde tvärtom alltid ha dem på oss.

Anonym sa...

fan jag råkade se ett avsnitt av Studio 60 häromkvällen, då kom jag in i en sekvens där bara mattehew Perry och "josh" stod och snackde och jag trodde det va ett avsnitt av west wing jag missat, men efter bara några sekunder blev jag varse om att så inte va fallet, det avsnittet va bra i alla fall, jag tror det va nummer 2,