Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

28 augusti 2007

Lingonberry pancakes

Mighty Mouse är tillbaka!
Såg en snygg tischa i skivaffären bortanför Domkyrkan (Göteborg) för några veckor sedan med Mighty Mouse och hans slagkraftiga slogan Here I come to save the day! på. Den vill jag ha. Jag vill ha många saker.

I lördags var jag ute i Kalmar, antagligen för första gången denna sommar och med tanke på tidens gång även den sista. Jag var där för att roa mig och Masse som fyllde år. Vi satt på O'Learys hela kvällen och hade ett öga på fotboll och det andra på varandra och omgivningen. Jag fann också en ny favoritöl, Murphy's Irish Red. Varför har jag inte provat den förr?
På nattbussen på väg hem blev vi sedan underhållna av diverse stjärnor från Söderåkra som sjöng cirka nio olika varianter på Triads gamla dänga "Tänd ett ljus". Vi fick också se ett par fina ben som dock gick av alldeles för tidigt, av bussen alltså. Masse tyckte hon var snyggsnygg och jag tror jag håller med trots att jag inte såg så noga.

Söndag/måndag nu har jag legat med min gode vän bukmigrän och när jag var som bäst inne i värktablettsdimmorna bestämde jag mig för att se Mel Gibsons film Apocalypto. En film som till en början är underbart vacker och storslagen i skildringarna Mayaindianerna och deras liv i de sydamerikanska djunglerna på 1400-/1500-talet och senare klibbigt klaustrofobisk när den oändliga djungeln till synes drar sig närmare och man känner förföljarnas flås i nacken. Men... Tyvärr faller allt det där när Gibson ska knyta ihop säcken med nån hokuspokus profetia och de påföljande mer eller mindre dråpliga händelserna som inträffar där protagonisten förvandlas till nån sorts djungel-MacGyver.
Och att filmen, som jag hade hört innan, skulle vara särskilt rå och våldsam håller jag inte med om. Eller så var jag kanske alldeles för avtrubbad av Diklofenak, Panodil, Brufen och allt vad de heter för att se det.

Imorrn åker jag tillbaka till Göteborg. Hem som det är nu.
På söndag spelar Jontes band Ginger Trees Jord så om ni har vägarna förbi kan ni ju komma och ta en bira med mig i baren.

Vi hörs!
/P

1 kommentar:

Anonym sa...

Apocalypto var rätt ok enligt min mening men vill du se fina natur bilder så köp David Attenbourghs dokumentär Planet Earth, den är sjukt härlig, Han har tidigare gjort en Blue Planet, som jag iofs inte sett för den är slut överallt.

För Övrigt så är det på The Rock man ska vara =) eller kanske KM O leary's ägare är lite lustiga enligt mig. Men jag har dock lyckats komma in nu på senaste tiden då jag försökt.