Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

06 augusti 2007

On the road again!

Så är jag då tillbaka i Bergkvara efter helgens roadtrip till Malmö. Jag hade utomordentligt kul med bästa tänkbara sällskap i och med Max. Att vädret nu slagit om och blivit kalasbra gjorde ju inte resan sämre heller.
Lördagen inleddes men en tur runt Emmaboda och Vissefjärda för avlämning av flickvän och tennismatch (Pontus slog Max med 6-1, 6-3). Därefter bar det av genom de blekingska skogarna mot Skåne och Malmö.
Kvällen i staden börjades i Folkets Park tillsammans med Maxxes kompisar Padde och Lisa och ett gäng bärs. Efter parken blev det svartklubb i bästa The Warriors-stil med stor ödebyggnad med tegelfasader, kala betongkorridorer, eldar i oljefat, smuggelöl och sviktande tjärpappstak 10 meter ovan mark. Stämningen var minst lika hög.
Jag kände lite av den stora glädjen jag kunde få av våra skolfester på gymnasiet. Det var en underbar känsla.
Dagen efter, alltså igår, togs det väldigt lugnt. Vi, jag, Max, Padde och Emma (Paddes flickvän) åkte ner till havet vid Bo01 och käkade frukost i solen. Ett dopp blev det också innan vi drog vidare till Lund för att kolla läget där.
Tillbaka i Malmö återvände vi till Folkets Park och kollade utomhusbio, Almodovars Volver, eller Att återvända som den heter på svenska. En typisk Almodovar-film med många känslor riktade åt alla möjliga håll.
Efteråt hade klockan redan hunnit bli halv ett på natten och det var dags för oss att vända bilen hemåt igen. Allt roligt har ju som bekant ett slut men när jag så runt kvart i fyra stapplade i säng gjorde jag det med ett leende på läpparna.

Några bilder från resan går att se här.

Imorgon återvänder jag till vägarna för att då låta dem ta mig till Göteborg igen. Way Out West börjar på torsdag och jag måste börja hårdförbereda mig.

Vi ses på vägarna!
/P

1 kommentar:

Anonym sa...

yeah! way out west.! Men jag kommer inte! Jag får måla golv istället, lika najs? ? ?