Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 november 2007

Du var min vän Franke!

Godkänd på tentan även om jag ansåg att jag var värd ett VG men det är sådant man får ta. Jag är inte särskilt ledsen för det.
Igår fick vi ut nästa hemtenta, en första anblick skrämde verkligen slag på mig men efter ett tag sjönk det hela in och jag började tänka enkla tankar igen. Det ska nog gå bra detta också, det är bara att börja läsa.

Igår blev en kvinna överkörd av spårvagnen mer eller mindre precis utanför mitt fönster, och med överkörd menar jag verkligen överkörd. Hon hamnade under vagnen och räddningstjänsten var tvungna att lyfta hela maskinen för att kunna få loss henne. Hon överlevde men med allvarliga skador. Tur i oturen att det hände hyffsat nära Sahlgrenska.
När jag ändå är inne på olyckor och farligheter kan jag väl ta upp det här gangsterkriget som rasar i staden. Igår blev ytterligare någon skjuten. Om det var gangsterrelaterat vet jag inte men det ena leder ju till det andra.
Det känns lite som om man bor i Chicago eller Detroit eller någon annan värstingstad med skottlossningar och explosioner flera gånger i veckan. Dock har jag ju aldrig hört det skjutas här i Göteborg, de håller sig ute på Hisingen mest. Det har jag gjort i Malmö och jag har till och med sett det i lilla Kalmar.
Ja man blir väl härdad antar jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

skott i kalmar???

Anonym sa...

Usch sikka hemskheter!!!