Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 november 2007

Om sex månader är det midsommar

Trots en otrolig mjukstart med tentaarbetet, en mjukstart som bestod av två delar soffliggande och en del bokstirrande, är jag ganska tillfreds med dagen.
Godkänd på förra tentan som sagt och jag fick också konfirmation på 1.8 på högskoleprovet, något som jag så här en månad efteråt trots allt är ganska nöjd med. Men det bästa idag var ändå att jag blev välkomnad av JMG till antagningsprov till journalistprogrammet om knappa tre veckor. I och för sig så visste jag väl redan att jag skulle få göra provet men det är alltid roligt att få det svart på vitt.

Till sist måste jag skriva lite om den blandskivan jag gjorde inför musikfestivalen Oxegen i somras. Det är utan tvekan den bästa blandskiva jag någonsin gjort. Dess delar är starka för sig själva men som helhet växer de ännu ett snäpp, det är en mäktig symbios. Skivans kvaliteter träder fram allra bäst under en rask promenad i vilken miljö som helst. Här är det de unga brittiska akterna som tar över stegen och ökar takten till man mer eller mindre börjar sväva. Underbart!
  1. Bloc Party - The Once And Future King
  2. Arcade Fire - Neighborhood #2
  3. Snow Patrol - Signal Fire
  4. Razorlight - In The Morning
  5. Little Man Tate - House Party At Boothys
  6. The Fratellis - Chelsea Dagger
  7. Bright Eyes - Reinvent The Wheel
  8. Interpol - C'mere
  9. The Killers - When You Were Young
  10. Tori Amos - Cornflake Girl
  11. The Kooks - Eddie's Gun
  12. The Long Blondes - Once And Never Again
  13. CSS - Let's Make Love And Listen To Death From Above
  14. Kings Of Leon - Charmer
  15. Rufus Wainwright - Gay Messiah
  16. Babyshambles - The Blinding
  17. The Maccabees - About Your Dress
  18. Pigeon Detectives - I Found Out
  19. Klaxons - As Above, So Below
  20. Muse - Sober

6 kommentarer:

David sa...

Grattis till 1.8, det är väl ganska ok antar jag, jag har svårt att relatera till de där låga siffrorna.

Men hur kan man skriva OM en blandskiva utan att skriva låtlistan?

Anonym sa...

tori amos cornflake girl är faktiskt rätt hyfs , tori är rätt skön tycker jag, MEN vart är WASP för nånstans något bättre band finns inte =D

nä jag skojar bara smaken är som baken

Poncho sa...

Det är bara band som var på festivalen med på skivan. WASP var alltså inte där...

Anonym sa...

De där Snow Patrol får mig bara att tänka på det usla (och förhoppningsvis evigt avsomnade) svenska bandet Snow Storm.

Anonym sa...

var det inte den skivan vi shakade ass till på midsommar?

Poncho sa...

Var det det? Eller var det en annan? Jag kommer inte ihåg...