Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

08 november 2007

G blir V eller tvärtom

Ja det har varit en lugn vecka efter tentainlämningen. En inlämning som faktiskt känns bättre och bättre och jag förväntar mig ett bra resultat, åtminstone efter min princip när det kommer till arbete och skola. Ja, jag har en sådan också och den lyder som följer, "bästa möjliga resultat efter minsta möjliga ansträngning". En princip som jag mer eller mindre har tangerat på sista tiden.

Jag skippar Victor Sjöströms Körkarlen idag, dels för att jag redan sett den en gång och dels för att det är skönare att hasa runt här hemma och inte göra något särskilt. Jag ska hjälpa Martin att flytta lite senare dessutom.

Imorgon bär det av söderut och jag är ohyggligt pepp måste jag erkänna. Malmö först och Lund sedan, det kommer bli kanon.

Tillsist ett tips, ett tips som jag antagligen inte kommer få möjlighet att ta del av själv. På söndag klockan 22 visar Discovery Channel dokumentärfilmen Grizzly Man och den är fantastisk. Där kan man tala om en excentrisk herre, excentrisk så att det blir tragiskt. Men filmen är ju inte bara ett levnadsöde utan även en bild av vår underbara natur. Se den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du till Skåneland imorgon? Jag tror att Johan meddelat dig, men om du vill testa riktigt gott kaffe så ses vi ca kl 17 på solde kaffebar på Regementsgatan varje fredag. Titta in, vettja!

Anonym sa...

Det har säkert gått bra på tentan... schysst filmtips!