Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

01 september 2007

Sleep late

Jag tittar på herrarnas 50 km gång på TV. Jag är fruktansvärt fascinerad av denna pseudoidrott. Jag undrar vem det var som kom på den första gången. Säkert ett gäng åttaåringar som fick spelet en eftermiddag och bestämde sig för att de skulle gåracea resten av dagen.

En punkt i marken och sträckt knä från hälisättning till knät är under höften måste de ha. Om det finns regler för armföring och höftgung också vet jag inte men de har ju moves som Disco Stu skulle bli gröna av avund för. Det finns inget naturligt i de rörelserna.

Det är sjukt att ha med en bedömningssport i ett mästerskap fyllt med prestationsgrenar. Jag säger stryk grenen.

Däremot gör kommentatorerna ett bra jobb.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, bort med gång. eller ersätt med korvätartävling. det är råligt

David sa...

Jag tippar att det är folk som sög i löpgrenar, men inte ville ge upp. "Fuck them!" skriker de, "I'll waaaaaalk fast!". Frågan är vad som händer med de som är kassa på gång, finns det något VM i åling medelst hasning de kan ge sig på?