Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

21 februari 2008

Must play game...

Jag lider av en ofantlig TV-spelsabstinens. De här episoderna har också konstigt nog en tendens att bli extra påtagliga när jag håller på och pluggar för en tenta. Så är även fallet denna gången. Tenta på lördag och jag har bara läst lite mer än hälften av litteraturen, samtidigt som jag kallsvettas och kastar febrig blickar bort mot konsollhyllan (alltså hyllan med spelkonsollerna).
Senast jag var hemma förutsåg jag väl läget lite och plockade med mig min N64 med tanken att jag skulle spela igenom Zelda: Ocarina of Time en gång till. Ett beslut som jag förbannar nu kan jag säga.
Men jag har ingått en pakt med mig själv som går ut på att jag inte ska spela någonting förrän på söndag. Dock är jag ju inte dummare än att jag kan hitta kryphål i mina löften till mig själv så vad jag har gjort större delen av dagen, gårdagen också för den delen, är att jag suttit framför gametrailer.com och kollat in just gametrailers. Se-men-inte-röra, där bryter jag inga löften inte! Och jag måste säga att spelåret 2008 ser ganska bra ut. Det som närmast intresserar mig är Lost Odyssey, Final Fantasy-skaparna och andra Square Enix-drop-outs startar om och skapar nya fantasier till 360:n. Det ser vackert ut och jag är ju en sucker för turbaserade RPG:s.
Rainbow 6 Vegas
2 (knepig titel ja) släpps om en månad eller två och bäddar perfekt för en co-op-genomkörare någon helg kort därefter.
Senare i år kommer ju också Ninja Gaiden 2 (nu med en lägsta svårighetsgrad som är ännu enklare, eller mindre svår, än Ninja Dog i ettan, jag vet att det låter löjligt men det är i alla fall jag nöjd med) och Gears of War 2 (även om jag inte gillar Epics försnack där de mer eller mindre skrattar alla fans rakt upp i ansiktet och frågar: Trodde ni verkligen att ettan var spelet vi verkligen ville göra? Haha! Nej, det var ju bara en preview till det "riktiga" Gears of War som kommer till hösten! Suckers! Där får Cliffy B skärpa till sig lite.)
Sedan finns det ju en del annat smått och gott, så man får verkligen hålla ögonen öppna.

2 kommentarer:

David sa...

Hört att Lost Odyssey ev inte är så hett, men själv är jag inne i biochock som är najs.
Men det jag hört om GTAIV av folk som spelat det gör att jag dreglar.

Poncho sa...

Nej det är ju inget omstörtande nyskapande men det är jag inte ute efter heller. Jag vet vad jag kan förvänta mig. gametrailer.com:s videorecensioner är bra tycker jag så jag går mer och mer på dem när jag handlar spel.