Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

18 februari 2008

Perry Mason

Kollade Michael Clayton igår och jag måste säga att det inte var den djupa invecklade corporate-lawyer-dramat jag hade väntat mig. Helt enkelt en vanlig thriller, om än något intelligentare än genomsnittet och med en anings mer tyngd på ansvar och problematiska familjerelationer.
Jag kan också säga att George Clooney inte kommer få en Oscar. Det kommer däremot fantastiska Tilda Swinton få för sin tolkning av extremt pressad företagskvinna. (Om nu inte det här hemliga Dylan-sällskapet bestående av gamla män och Mats och Max går samman och tvingar fram Cate Blanchett till priset.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

muahahaha, vi ser dig...

Anonym sa...

får se vad jag säger om saken senare, tänkte gå o se filmen ikväll men det blev tyvärr ej av.