Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

05 februari 2008

Tråkuppdrag

Vi har en uppgift i skolan att skriva en längre artikel utifrån Brottsförebygganderådets preliminära statistik för 2007 över anmälda brott. Vi ska hitta på en vinkel och ett upplägg själva och måste intervjua minst en person.
Jag kan inte komma på ett jota. Och jag vill inte intervju någon heller. Jag var på polisens hemsida och surfade runt lite och tyckte ett tag att det lätt intressant att skriva om viltolyckor (vildsvinsolyckorna ökar stort) men sedan kom jag på att det inte hade så mycket med brott att göra. Tyvärr. Nu är jag lite inne på rattfylleri eller hatbrott men det är absolut inget jag känner särskilt mycket för.
Någon som har en bra idé?

Tillagt 18:44 - Nu har mitt motto, att hålla saker och ting så enkelt som möjligt, gjort sig påmint. Ungdomsbrottslighet eller brott mot ungdomar hemma i Kalmar låter väl bra?
Men då kommer nästa fråga. Jag får ju då antagligen intervjua Kalmarpolisens informationsansvarige, men vad ska jag ställa för frågor? Ingen annan som vill ta på sig intervjuandet så att jag slipper?

Inga kommentarer: