Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

23 april 2008

Grattis alla pandor - BD har kommit till stan

Jag var rätt säker på att jag skulle gå på Way Out West men så plockar de in det mest döda bandet i svenska musikhistoria, Broder Daniel. Och tanken med spelningen är visst att den ska fungera som minneskonsert för gitarristen Anders Göthberg. Som om det inte var sliskigt nog från början?
Mitt tips är att Henrik Berggren har ont om pengar. Han är lite som Torsten Flink, lova en femhundring i botten på en tunna hårbalsam så har du honom fast.
Jag har sett dem förut, Broder Daniel. Den gången levde de men det var dödstrist likaväl. Vad kommer det inte bli denna gången då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var ödmjuk mot Torsten Flink! I det finansiella tillstånd jag själv befinner mig i nu, skulle jag dyka ner i en tunna med ännu värre saker i. Jan Björklund, t.ex. ...

Ska inte avslöja mitt budgetunderskott såhär offentligt, för då sticker mina välgörare. Men jag kan säga att det aldrig varit så stort som nu under hela studietiden. "Hurry, 25:e!"

/dn

Anonym sa...

Haha! Nu ljusnade det lite. Fick syn på 164 danska kronor som har legat sedan jag var i Köpenhamn (wow!) 2006. Enligt mina beräkningar ska det bli 205 SEK, men sen ska banken ha 30 kr i avgift. Men 175 kr är alltid nåt. Två billiga utekvällar.

Igår kväll fick jag reda på att "Det vackraste" med Cecilia Wennersten blev tvåa i melodifestivalen -95. Veckans nyhet för mig. Minns bara Jan Johansen. PJ! Varför har du aldrig sagt det?

/dn

Poncho sa...

Därför att du mobbar Jan Björklund!