Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

13 april 2008

Harry Potter gillar pannkakor. Det gör jag också.

En kväll som till synes gått helt åt helvete. Enligt alla utom mig.
Okej, vi hade inget planerat. Det började med att vi slöspelade lite TP hemma hos mig. Allt eftersom tiden gick utkristalliserade sig Röda Sten som målet för kvällen. Det blev taxi ut, fem personer á 50 kronor. Väl där hände det grejer. Efter 45 minuter i kö och tre meter kvar till dörren säger vakten "nu släpper vi inte in fler på ett tag". Nu släpper vi inte in fler på ett tag... Vad fan betyder det? Jo, det kan jag tala om - det betyder: Nu släpper vi inte in fler överhuvudtaget. Dock står vi kvar i kön ytterligare 15 minuter - något som jag inte hade något problem med i och för sig. För jag har ju som kanske några av er vet ett av världens största tålamod. Dock var det inte hela anledningen för längst fram, precis bakom vakten, stod Doris. En klasskamrat från litt.veten. Och hennes undertryckta ilska gjorde mig alldeles varm inombords. Hon stod kvar när vi gick.
Efter vårt frånfälle var resten av min grupp väldigt modfälld. Jag såg det som min plikt att liva upp dem och jag gjorde mitt bästa. Jag nådde nog inte hela vägen för snart var vi helt splittrade vind för våg.
Men vad vet man om en kväll som inte blev som man trodde? Ingenting är det rätta svaret. En kamrat som varit inne på Röda Sten berättade att det var väldigt tråkigt, så där missade vi inget. Och tänk på alla pengar vi sparade! Nu kan vi ju kosta på oss en utgång mitt i veckan nästa vecka.
Jag ser det positiva i allt! Gör som jag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra, man ska vara positiv!
På tal om något helt annat så såg jag precis att rallylydnad inte är agility utan något helt annat. Men ordet är fortfarande lika kul :)

http://rallylydnad.se/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=32

Anonym sa...

Länken blev knäpp, www.rallylydnad.se under "Vad är rallylydnad?"

Anonym sa...

PJ! Känner du till Die Zombiejäger? Tysk film inspelad i Göteborg för 4 000 euro, där hälften av summan lär ha gått till en taxiscen med tre bilar. Såg en kvart av den i helgen, men sen ville jag inte se mer. "Ha, ha! Du är rädd", sa Fredrik. Det är dock inte är sant. Det enda som gör mig rädd är resonemangsäktenskap - och så tortyrscener i en tysk lågbudget-skräckfilm, kanske ...

Kan också berätta att Maria McKees "Show me heaven" har barrikaderat sig i min hjärna. "I need your hand to steady me ..." Tidernas tryckar-låt! Kommer inte riktigt upp i hennes sångstyrka men gör så gott jag kan i köket.

/dn

Poncho sa...

Ah, bra att veta Kajsa! Så här skriver Språkrådet om ordet: "Hundsport där hunden skall klara hindren på en bana på kommando från sin husse/matte." Antar att det inte är leta att veta skillnaden för en kattmänniska som jag... ;)
Och David! - Sjung med magen så kanske!

Anonym sa...

Ja, kanske!

/dn

Anonym sa...

Heja Doris!!!

Anonym sa...

Klippte mig igår och upptäckte vid hemkomsten att min frisör - som alltid brukar klippa perfekt - hade klippt för kort. Det blev inte alls bra. Men då tar det i och för sig längre tid, innan man måste klippa sig igen, och då sparar man några kronor på det. Så lite, lite positivt kan man kanske se det.

/dn