Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

18 april 2008

Tandkräm goes politik

Jag har bytt tandkräm. Inte märke, bara sort. Bakom bytet döljer sig det enkla skälet att den vanliga sorten var slut i affären.
Den nya tuben har en annan färg Den går främst i blått. Den lovar mig, om jag använder den rätt, ett totalt skydd dygnet runt. Och som om det inte vore nog så lovar den att göra mig vitare.
Vad kan man då dra för slutsatser av detta? En är i alla fall att jag antagligen borstar tänderna med en liten del av USA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det skurputsmedel du kör med? Bush Jr. använder nog det, i alla fall.

/dn

Anonym sa...

eftersom olika sorter erbjuder olika funktioner, så som vitare tände eller skydd mot munsår, är mitt tipps att ha minst 2 olika tandkrämer. kan man använd den en kväll o den andra på morgonen förslagsvis, för att på så vis ta del av flera funktioner samtidigt. vill även påpeka att jag ej är upphovsman till denna teori.

Poncho sa...

Nej, jag sätter fem spänn på att det är mamma Mona-Britts... ;)