Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

15 juli 2007

Are we awake?

Njae, det är knappt. En seg dag idag. Var hos mormor och morfar från runt lunchtid och lagade deras TV och digitalbox, åkte hem och började spela Football Manager 06/07 med Wolverhampton (så klart) och lyssna på Erykah Badu (så klart). Jag är sjukt pepp på hennes konsert den 11:e augusti, hoppas hon spelar Tyrone plus en massa andra goa låtar!

Annars är det lite av en mellandag idag. Nu har det gått så långt på min ledighet att jag inte längre vet vilken veckodag det är. Söndag är det visst.
Vad gör man på en söndag mer då? Jo, man kan ju sätta hundra spänn på att havet finns där ute än precis som Anders Glennmark (det var han va?) eller så kan man läsa en bok.
Jag gjorde det för länge sedan till en av min livsuppgifter att sprida vetskapen om Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov vidare ut i världen och vad passar då bättre än en omnämning på min blogg? (Hörde någon som sa att min blogg var den näst mest lästa efter han den där Schulmans blogg. Kan det stämma?) Hur som helst så har ju det statligt subventionerade förlaget En bok för alla tagit in Mästaren... i sitt "stall" och det går som länken berättar att köpa den för ynka 22 kronor. Titta gärna upp resten av En bok för alla-utbudet också, hög kvalitet där.
But READ THE GOD DAMNED BOOK FIRST!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Wolves är juh det man ska vara!

Poncho sa...

Ja, eller hur? Annars är jag imponerad av din snabba respons. Roligt att du läser min blogg!

Anonym sa...

just det, den boken var det jag tänkte på...

David sa...

En raktigenom genial bok! Älska katten!
http://www.charliestone.co.nz/images/illustrations/mm/14.jpg

David sa...

Va fasen, går det inte att länka här eller? Pussla själv då.
http://www.charliestone.co.nz/images/
illustrations/mm/14.jpg

Anonym sa...

Den är juh klockren så varför inte???

måste vara den mest lästa, lätt!

Anonym sa...

Var det inte "En bok för alla" som skulle läggas ner? Eller var det ngt helt annat?

Anonym sa...

Nu är boken beställd och förväntningarna är höga vill jag lova...

David sa...

Jag vill bli Behemoth när jag blir stor.

Anonym sa...

Behemoth är ett dödsmetal band som är helt brutala

Anonym sa...

Är inte Behemoth polska också, det e lite extra hårt nästan! :)
Boken e juh lite sick ska tilläggas.! :)

Anonym sa...

JO det är dom juh, det är riktigt ont juh! polsk brutal Dödsmetal.

Poncho sa...

Katten heter Behemoth... Något djävulsväsen från början antar jag.

Anonym sa...

Läste nåt om att Mick Jagger läst den boken sen skrev han Sympathy For The Devil, Det räckte för mig, Nu ska jag läsa boken och sen skriva en klassiker efter det