Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

01 juli 2007

Blandskiva

Tänkte lägga upp låtlistan till min senaste blandskiva som det nu är ett tag sedan jag gjorde för det känns som en god samhällsgärning. Skivan är lite speciell för det är ett axplock av de band som kommer till musikfestivalen Oxegen på Irland som två goda vänner (Emma och Louise) ska åka på. Samtidigt kan jag tycka att det är en av de bästa blandningarna jag gjort någonsin.

Här är låtlistan:
1. Bloc Party - The Once And Future King
2. Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laika)
3. Snow Patrol - Signal Fire
4. Razorlight - In The Morning
5. Little Man Tate - House Party At Boothy's
6. Fratellis - Chelsea Dagger
7. Bright Eyes - Reinvent The Wheel
8. Interpol - C'mere
9. The Killers - When We Where Young
10. Tori Amos - Cornflake Girl
11. The Kooks - Eddie's Gun
12. The Long Blondes - Once And Never Again
13. CSS - Let's Make Love And Listen To Death From Above
14. Kings Of Leon - Charmer
15. Rufus Wainwright - Gay Messiah
16. Babyshambles - The Blinding
17. The Maccabees - About Your Dress
18. Pigeon Detectives - I Found Out
19. Klaxons - As Above, So Below
20. Air - Kelly, Watch The Stars!
21. Muse - Sober

2 kommentarer:

David sa...

Spännande, mycket jag inte har stenkoll på, men lite väl uppenbar Killer-låt no?

Poncho sa...

Det finns ju inget som säger att en blandskiva inte får ha uppenbara låtar med.. E L L E R ? Egentligen så minst hälften av låtarna ganska "uppenbara", det beror ju helt på hur väl man känner till banden...