Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

10 juli 2007

Mensa here I come!

Läste på Emmelys blogg om ett IQ-test på Illustrerad Vetenskaps hemsida och sucker som jag är för frågesport och dylikt så gjorde jag naturligtvis testet. Det är nu vi kommer in på halt vatten. Med risk för att vara politisk inkorrekt, väldigt pretentiös, bryta grovt mot Jante-lagen och en massa andra små saker tänker jag stolt säga att jag presterade en poäng på 131 av 160 möjliga. Poängen anses som mycket hög och endast 2% av populationen har lika högt eller högre. Som av en slump är också 131 gränsen för medlemskap i Mensa, men det är ju ett helt annat test.
/P

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nice brain you got there

Anonym sa...

Precis som sig bör... för en potentiell seriemördare!!!

Poncho sa...

Mmm... sociopat!

räven sa...

per, du har spelat för mycket tp!

David sa...

Haha, gjorde det i förrgår, det är ju helt vrickat, ordförståelse och minne i ett iq-test? och vad var det för matte? Hälften av 2.5 gånger 10? Det var ju mellanstadiematte alltihop:D

Fast helt fel kan det ju inte vara efter som jag lade 99% av befolkningen bakom mi gmed mina 136!!!

Frågan är väl varför illvet lägger ut ett test som är så annorlunda från ett riktigt, ska man känna att man måste ha en prenumeration?

Anonym sa...

HAHA!! Jag har läst på 6 olika bloggar om det här testet, där de 6 helt skilda blogginnehavarna har haft 125 och uppåt. En kommentator här skrev 136.

Folk är alltså jävligt smarta. Eller?

//CK - som inte har tagit testet. För nu har man ju sjuk prestationsångest..

David sa...

Haha, i knows, kollar man bloggkommentarer ser det likadant ut, tom på loading som ju är ett spelforum med småkillar är medel 125 i kommentarerna. Ve den som får under hundra säger jag^^

Poncho sa...

Hmm... Jag tvivlar inte på testets tillförlitlighet förrän Malte Persson skriver om det på sin blogg (vilket han aldrig kommer göra) och antingen redovisar 160 eller 89.

David sa...

Jag räknar med att Malte är usel på allt utom språket och även där får han alla fel för att han tycker det är viktigare med rim än reson.

Anonym sa...

Ja, antingen är det så att vi har en jäfvligt intelligent befolkning, eller så är det en sjuhelfvetes många seriemördare i vårt afvlånga land.

Poncho sa...

Var fasen får du alla seriemördare ifrån?