Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

11 juli 2007

Eagles Of Death Metal

Nåja, han må kanske inte vara en örn men han är i alla fall en riktigt skön lirare. (Lite halvtaskig bild jag vet, men han ville inte riktigt stå still så ofta.)
Återigen dök han upp när jag idag klippte gräset här hemma och sprang runt mina fötter till synes helt orädd för både mig och klipparen. Jag funderar nu på att döpa honom. Har kommit upp med Ernst och Bad Boy Rune men jag känner inte att namnen är hundraprocentiga. Någon som har ett förslag?

Angående titeln på inlägget så kan jag säga att det var musiken jag lyssnade på. Hörsnäckor inpetade i ett par ordentliga hörselskydd funkar alldeles utmärkt och ger ett riktigt kvalitativt ljud. Något att tänka på nästa gång man står och trånar efter dyra hörlurar.
Eagles Of Death Metal (ni som är lite känsliga kan jag lugna med detsamma, EODM är inte lika mycket dödsmetall som de vill ge sken av) är ju också ett av banden som kommer till den utomordentliga festivalen Way Out West i Göteborg i augusti som jag tidigare talat lite löst om. Jag har nu biljett sedan ett tag tillbaka och håller på att spåna lite kring ett större inlägg angående just WOW. Så håll ögonen öppna!

Vi hörs!
/P

7 kommentarer:

David sa...

Birdman?
http://image.listen.com/img/356x237/9/9/7/1/721799_356x237.jpg

David sa...

nehe, den länken såg inte fin ut, det är iaf lil Waynes adoptivfarsa

Anonym sa...

Om jag ser rätt så är det en sädesärla på din bild. Du verkar ju nästan tycka att det är en gudagåfva, men då ska jag säga dig ett och annat om denna lömska fågel. Sedan i våras har min moder terroriserats hårt af en dylik fågel, vilket med tiden har lett till att den blifvit ngt utafv en antagonsit till henne. Sädesärlor kan tydligen bli vansinnigt revirvakande och då försöka jaga bort vad som helst. Vad den sonika bla gör är att attackera fönstren, då den tror sig se en rival där i. Den pickar med näbben så rutorna skallrar och när detta inte fungerar så flyger den runt och skiter över hela fönstren. Min moder har försökt täcka över fönstren med tyg, hon har satt upp rovfågelssilluetter etc, men inget har hjälpt. Nu sist så lånade hon en gammal uppstoppad uggla av mormor och hör och häpna, sädesärlan anföll den och flådde ugglan på nästan varenda fjäder. De senaste dagarna så har det förebannade fjäderfjät försökt köra bort min moder när hon sitter i sin solstol på gräsmattan. Så mitt förslag till ditt namngifvande av kräket som spankulerar så kärvänligt är således FAN SJÄLV!

Poncho sa...

Haha! Förlåt att jag skrattar men jag föreställer mig dig sittandes vid datorn stampandes i golvet och hyttandes med näven. Jäkla fågel! Nej men allvarligt, det låter ju hemskt. Du får väl ta ned hagelbrakarn från väggfästet och ha ihjäl fågelstackarn.

Poncho sa...

Förresten David... är det Radio Birdman du menar? ;)

darkviwi sa...

Hej på dig med! Kul att du ska på Way Out West, funderar själv på att gå :). Annars då? ^^

//Veronica

Anonym sa...

Bad Boy Rune!! Du är ju på rätt ställe i landet för det...

/CK