Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

12 juli 2007

Jesus is magic!

Avslutade gårdagskvällen med lite Guitar Hero II på Rågvägen och lite senare med Skuggor över Manhattan på Långgatan.
Två saker till synes ganska åtskilda men båda är amerikansk kultur när den är som mest innovativ.
Får väl erkänna att jag inte är särskilt bra på Guitar Hero utan jag ser mer fram emot det kommande Rock band där fler kan få vara med och dela glädjen.
John Cassavetes Skuggor över Manhattan njöt jag desto mer av. En sprakande film som trots sina snart 50 år på nacken (1959) känns väldigt ung och fräsch. Detta tack vare strålande skådespelare och det faktum att manus och repliker är helt improviserat.

Om man vill kan man hitta oändligt många skimrande pärlor i den amerikanska kulturen.

Vi ses!
/P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt min mening så gör sig herr Cassavetes bättre som skådespelare i Rosmary's Baby. Scenen när han lägrar Mia Farrow kan jag se om och om igen.

David sa...

Jag vill bara säga att jag är grym på Guitar Hero II. Så, nu har jag sagt det.

Poncho sa...

Well, good for you!

David sa...

Men snart kommer ju rock band, så vi kan spela med bas, trummor och sång oxå! Panda får återförenas!