Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

24 juli 2007

Rapport från vattenbrynet

Så nu har det gått ett par dagar sedan Bergkvara Water Festival gick av stapeln ännu en gång. Under den aktuella kvällen höll regnet uppe som tur var men nu har det brakat loss igen. Det är delvis därför jag inte skrivit här på ett tag. Deppväder är inte bra för min kreativa ådra. Dock såg jag Ingmar Bergmans film Sommarnattens leende från 1955 idag och den ingjöt så pass mycket glädje i mig att jag lyckades masa mig ut hit.

Så här gick det i lördags i alla fall. Regnet höll uppe som sagt, Amy Diamond och Andreas Johnson med flera spelade, och cirka 5000 kom.
Det såg jag inget av. Jag satt hemma med goda vänner, grillade och mös i största allmänhet. Sedan vid tolv-slaget gick vi in, alldeles gratis, och såg kvällens behållning, nämligen Love Guns. Säga vad man vill om hårdrockare men refränger kan de skriva i alla fall. Efter konserten gick vi och gjorde veven på diskot bakom öltältet en stund. Sedan bar det av hem, var och en hem till sitt, utan efterfest.
För som en vis man sa: Man åker inte till Bergkvara enbart för festivalen utan för sällskapet och gemenskapen som kommer på köpet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det hade varit kul att komma förbi dig Per innan men det blev lite väl mycket stök, vi tog det lungt fram till 9 hos mor och far sen åkte vi ner till festivalen och donade lite. kul att se dig på spelningen dock =) och du som trodde att vi aldrig någonsin skulle spela live nån gång?

fast själva spelningen gick åt helvete men vi fixade det de sista 3 låtarna

Poncho sa...

Ja det har jag väl sagt nån gång men det fick jag allt äta upp. De tre sista låtarna säger du? Jag tyckte att de tre första låtarna var de bästa...

Anonym sa...

Hade ju hoppats på en liten recension från Amy Diamond... Hehe.

Nu är de snart bara 2 veckor till WoW!

Anonym sa...

Kalle...det var juh en grym spelning rak igenom! från första tonen, got NO tyme!

Anonym sa...

men vi fuckade upp allt juh!!!!

fast kul att ni gillar det =)