Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

24 september 2007

Blommor och bin

Jag har precis lagt till Resumés toppaneltuppar Viggo Cavling och Claes de Faire och töntarnas tönt Virtanen i min länklista. De ligger där på prov än så länge men jag har en bra känsla.

Jag har dock inte en bra känsla i magen utan där härjar min bukmigrän fritt. Den far runt som ett helt koppel 7-åringar i en hoppborg med inbyggd klätterställning och lyckas på något konstigt sätt skicka iväg trevare upp i skallen på mig som helt hindrar varje försök till normal tankeverksamhet. (Inte just nu dock för jag har verkligen pundat ut mig på värktabletter.)

Ser också att Mikael Nilsson som tidigare jobbade på TV4 Sydost som nyhetsankare nu jobbar på TV3 Update. Frågan jag ställer mig är hur fasen stockholmarna ska kunna förstå vad han säger då han har en av de värsta svammelblekingska dialekter jag hört. Inte ens jag hänger med i hans vokalbyten och då är jag ändå halvbleking.
Dock är ju Update på väg att läggas ner, vilket inte är en dag för tidigt, så det problemet är ju ingen större sak.

4 kommentarer:

David sa...

en annan gång var han på middag med mat och dryck och prat
och utbildade gäster överallt
han sa tv3:s nyheter tycker jag är bra
det blev en ruggigt pinsam stämning

han sakna
han sakna
han sakna
utbildningeeeeen
utbildningeeeeen

Anonym sa...

Äh, vi vet ju båda två vem som orsakade din migrän!

Anonym sa...

Kanske inte har med ditta inlägg att göra, menmen. tänkte iaf åter vända mig hit för att höra vad ni tycker om nästa film på filmstudion.ERASERHEAD av David Lynch är det som visas. ska man ge sig iväg för att se denna film?

Anonym sa...

Brykshyndklybb!

CK