Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

09 september 2007

Skräp!

Har just kollat färdigt på Studio 60 och allt jag kan säga är att det är skräp. Det första två tre avsnitten kanske går an men resten är verkligen lågvattenmärke efter lågvattenmärke. De fyra sista avsnitten är nog den sämsta och värsta "bra TV" jag sett!

De enda som kommer ifrån skiten med godkänt är Steven Weber som Jack Rudolph och Simon Helberg som Alex Dwyer och då särskilt hans Nick Cageimitationer.

Man kan verkligen känna att det är en Sorkin-serie. Här finns samtliga grepp som användes till West Wing, enda ner till det där äckliga lilla "ok" som avslutar alla dialoger. Sorkin är så rädd för att hamna utanför de trygga linjer han har ritat upp att han aldrig lyckas skriva ett enda bra avsnitt.

Det är bra att det inte blir en fortsättning på denna serien. Han skulle nog behöva skriva ett filmmanus igen för att få lite omväxling den gode Sorkin (ser nu att han gör det också).

2 kommentarer:

David sa...

Jag blev helt knäckt när de körde det hemska flashback-avsnittet och det där när de fastnar på taket. Och som du säger, serien slutar så illa. Man blir ledsen för potentialen finns där, jag vill skylla lite på producenten, men jo, sorkin lyckas inte.

Men här är iaf seriens absoluta höjdpunkt.

http://www.youtube.com/watch?v=y2Cyhax7FtQ

Poncho sa...

Sant att det är det bästa men det är ju konstigt att ett humorinslag är det i en dramaserie.

Nu har jag funderat ytterligare lite på serien och ser den som mer och mer avskyvärd. Man kan tolka in starka religiösa budskap i den där en slags ohelig allians av kristendomen och judendomen går ihop och kör över precis allt och alla. Där Jordans barn blir en sorts frälsarfigur och ges det mest judiska kvinnonamnet av alla, Rebecka (säkert heter hon Sara i mellannamn också). Där Matt till slut blir mer eller mindre omvänd från ateist till praktiskt taget bokstavstrogen. Inte för att jag har några som helst problem med religion men att blanda ihop det med underhållning under falska premisser är verkligen inte ok i min bok.