Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

06 september 2007

Who will bail me out?

Så har jag då alltså äntligen hittat den på dvd. Min absoluta favoritfilm, Subway av Luc Besson med Christophe Lambert och Isabelle Adjani i huvudrollerna. Den stod bara där på en hylla på Andra långgatans skivhandel. Nu blir det en ordentlig mys/filmkväll snart. Den är för övrigt lika gammal som jag själv.

Jag har också två nya lattar att ranka. Café Publik slår sig in på en fjärdeplats och Hagabion hamnar på en inte lika smickrande sistaplats, den var verkligen inte god någonstans.

Till de som ifrågasätter mitt lattedrickande kan jag säga att tanken från början var att ranka alla (eller åtminstone de vanligaste) olika varianter på kaffe på ett antal utvalda ställen här i staden. Så ni kommer få ert lystmäte ni också, vare sig det rör sig om espresso, cappuccino eller vanligt kaffe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hette filmen inte Metro, med Eddie Murphy?

Anonym sa...

men tänk om hagabion bara hade en dålig dag??? liksom

Poncho sa...

Det är inte tillåtet att ha en dålig dag. Är det det så slappnar man av och standarden sjunker direkt...

David sa...

Åh, du oxå? Metro/Subway är även min favorit, har den på dvd oxå. Hade den på inspelad VHS i torsås, var och visade den på pubbenhuset för Paradis när jag träffade klara första gången minns jag.

Den där scenen när sångaren träffar bandet för första gången, och sjunger den där låten. "Why do we watch, that fuckin tv" etc.
Jag bara ryser.

Du har fin smak du, jag tar tillbaka allt jag sagt om Latte!