Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 september 2007

Candygram

Började dagen med att fula till mig en fet hotellfrukost på Scandic. Sedan blev det en tur på staden med herr Wallin vilket resulterade i ett par nya byxor till mig. Svarta. Det blev även en latte på Isomac som inte var helt fel. Nu är det bara två ställen kvar för att min topp tolv ska bli komplett och jag vet vilka det är.

Efter tur och diverse annat var det så dags för tennis. Det började bra med strålande dubbelspel i första set från båda sidor. Tyvärr drog jänkarna det längsta strået och vann tiebreaket med 13-11. Sedan kukade allt ur. Svenskarna började returnera som två grisar med tennisracketar i knorrarna, särskilt Aspelin sög riktigt hårt. Ni märker kanske att jag är lite besviken? I så fall märker ni rätt.
Matchen slutade 3-0 i set och det ser tufft ut inför morgondagens avslutande matcher.

Jag vill skriva något bländande om att aldrig sluta hoppas men jag är en anings för trött och har en anings för mycket öl innanför västen för att klara av det så jag låter bli. Det blir bäst så.

Nu ligger jag och tittar på serien Californication, ett strålande stycke kontemporär kultur med kvick dialog och på gränsen till störande mängder sex. David Duchovny gör sin bästa roll sedan Zoolander.

Men vad hände med herr Wallin kanske någon undrar? Jo han ligger och sover så sött här på mitt golv. Han var så trött stackarn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

californication, Det måste jag se, det verkar lovande.

David sa...

Californication är grymt, men jag kände mig väldigt smutsig när jag insåg att man får se lillflickan i the nanny ha sex.
Duchovny är finfin i den rollen.

Och enligt min kalender så går nästa avsnitt imorgon, måndag, samtidigt som Heroes och How I Met Your Mother börjar nya säsonger. Blir en del att tanka på tisdag.

Anonym sa...

it wasnt me, it was the one armed man

Anonym sa...

Glädje och gamman...klackarna i taket. Bara lek och skoj när det gäller Poncho. På tal om din lattetest så hittade jag kaffe Zenith idag. Vikket trefvligt place!