Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

05 september 2007

My house - My rules

Jag är nöjd. Jag har fått besök av en tysk vilket resulterade i att en god salami hamnade i mitt kylskåp och en 1.2 kilo tung burk med Haribo Happy-Cola hamnade på mitt bord. Bredvid burken står datorn och visar avsnitt av Studio 60 back-to-back (fasen, de kvinnliga karaktärerna är verkligen blåsta, vad hände med C.J. Cregg och Kate Harper?) och framför datorn sitter jag och myser.

Andra dagen i skolan var också lugn. Bildkomposition 101 var det idag. Mycket konstaterande av det uppenbara. Hoppas det fortsätter så.

Testade latten på Mahogny (äntligen) och det var en solklar tredjeplats. Visserligen var den lika god som den på ChokladBaren igår men här fick man mindre för pengarna.
Helt plötsligt ser jag nu att Café Marmelad, som toppade alltomgoteborg.ses lista, ligger sist på min som än så länge bara består av fem ställen. Det kan ju vara så att det är någon sorts inlärningskurva i mitt lattedrickande som har med saken att göra så jag känner att jag antagligen behöver återvända till Majorna för att kontrollera saker och ting, för att "felsöka". Jag är "lektionsfri" imorgon så jag passar kanske på då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Konstaterande af det uppenbara är en underbar företeelse i universitetsvärlden. Mer sånt!!!

David sa...

Amanda Peet är den dummaste castingen någonsin. Men mycket annat sabbar oxå, musiken är hemsk, och whats upp med de mörka murriga miljöerna? Har de inte glödlampor därinne?

Läser dock manus från The West Wing nu och det går inte att undkomma att Aaron Sorkin är helt genial.

Varför dricker du latte förresten,är det inte kvinnor och barn som dricker vuxenvälling, ska inte vi män dricka espresso? Speciellt om man studerar film?

Poncho sa...

Amanda Peet må vara en miss men Sarah Paulson kom inte ens till matchen. Jag sätter min vänstra skinka på att hon är sådan i verkligheten också, fullständigt färglös och oformbar. Hon är lika intressant som det som blir över när man rensar takrännorna.
Och Sorkin må vara ett geni men genier kan också göra dåliga saker, fråga mig, jag vet. ;)

Och angående latten så kan jag säga att män dricker mycket. Sedan vad detta mycket är spelar mindre roll. En man kan aldrig komma undan med hela sin heder i behåll om han dricker något framför andra som serveras i något som skulle platsa i ett dockhus! Som till exempel en espresso.

Anonym sa...

Per! Några enkla regler...

Cappuccino på morgonen och en 8-9 enkla espresso resten av dagen. Om man är arkitekt/arkitektstuderande dricker man endast macchiato.

;-)

//Johan

Poncho sa...

Vad är det för hittepå?