Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

19 oktober 2007

All in

Trots att, eller kanske just därför, jag knappt gått på en enda spelning på det dryga året som jag bott här i Göteborg, om man bortser från Way Out West i somras, så kommer jag denna vecka gå på två.
Igår var jag som bekant på Asha Alis fina konsert på Världskulturmuseet och imorgon är det så dags för stökrockarna från den amerikanska västkusten, The Bronx, att beskådas på Sticky Fingers.
Jag har sett dem en gång tidigare, i Hultsfred 04 tror jag det var, och det är fortfarande ett av mina bästa konsertminnen så jag ser verkligen fram emot morgondagen.
Med två fullängdare på tre år i ryggen, av vilka den första är bland det bästa som spelats in, förväntar jag mig att de kommer spela så att det både stänker och ryker om det.

4 kommentarer:

David sa...

Oh, där blir jag avis. Bronx är grymma, och såna band kan bli så bra spelningar. Jag gillar ju hela singer/songwriter-grejen men mina bästa konsertminnen är med tyngre band som kan dundra på och verkligen knocka en.

Anonym sa...

wasp spelar den 11, det känns som om nåt som man bör gå på

Anonym sa...

i Hultsfred? Är det rätt preposition?

/Viktigpetter

Poncho sa...

Det beror ju lite på. Det är ju iaf inte fel.
/Besserwisser