Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

16 oktober 2007

Lattelistan!

Äntligen kan jag offentliggöra min omtalade lattelista. Efter mycket slit har jag kartlagt 15 olika caféers lattar runt om i staden efter två olika kriterium, smak och hetta.
Ändrat 23/10, 18.06: Jag kortar ner listan till en topp 10 och reviderar den lite då de sista caféerna inte riktigt höll måttet.
Listan är som följer:
  1. Da Matteo
  2. ChokladBaren
  3. Mahogny
  4. Nöllers
  5. Café Publik
  6. Ritazza (Centralen)
  7. Espresso House (fd. Coffee Cup, Centralen)
  8. Café Zenit
  9. Bar Centro
  10. Fröken Olssons

6 kommentarer:

Anonym sa...

hhmmm jag såg på en reklam nånstans att det finns latte på mcdonalds nu eller det kanske det alltid har gjort iofs. fast det är juh inget café, fast ändå ett ställe där man kan kanske fika på en latte och en paj eller brownie. borde inte Mc vara med på listan kan tyckas???

fast egentligen så är det ingen big deal, jag dricker ändå inte kaffe av nån sort.

Anonym sa...

Jag önskar att Zenith kommit högre på listan för att det är så snygg interiör där. Det borde ju ge ett litet plus för inmundigandet af allehanda förplägnad.

Poncho sa...

Aldrig i hela världen att McDonalds kommer nämnas i samma andetag som min lattelista... det vore ju ett skämt! Och som sagt bedöms kaffet enbart efter smak och hetta men jag är medveten om vad omgivningen kan betyda. Dock syns det inte här alltså.

Anonym sa...

men tänk om mcdonalds Latte är den godaste någonsin?

räven sa...

nu nämndes du ju mcdonalds och din lattelista i samma andetag i alla fall, eller åtminstone i samma mening. men för mig var det bara ett andetag. sen vet ju inte jag hur ofta du tar nya andetag iofs

Poncho sa...

Hehe... jag andas jätteofta.