Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

27 oktober 2007

Hawaii för bövelen!

Jag kan inte bestämma mig för om jag är för trött för att skriva eller inte. Jag ligger på sängen hur som helst och är inte riktigt kapabel till någonting egentligen. En ganska obehaglig känsla.

Igår var jag på födelsedagskalas hos Tony och Maria. En väldigt trevlig tillställning. Med på kalaset fanns även två unga herrar vars åldrar fortfarande räknades i veckor. Det var spännande. Jag gillar ju bebisar men har inga i min egen "innersta krets". Efter bebisarna på åldersstegen kom jag, jag kände mig dock ganska gammal just då, i alla fall om man jämförde.
Det förekom även vissa funderingar om hur underbart det skulle vara om man var en bebis själv och blev uppassad på det viset hela tiden.

Men gott folk, jag ska inte skriva om alltför positiva saker här utan nu ska jag berätta en riktigt hemsk sak.
Det har hänt. När jag åkte hem från Tony och Marias tog de mig. Jag hade löpt linan ut och gjort mina drag men det förflutna hann till sist ifatt mig. Civilspan var mig in på skinnet och jag hade ingenstans att ta vägen. Det var bara att ta ansvar för mina handlingar och erkänna allt, jag hade plankat. Det blev 800 pistoler i böter. Tack för den Västtrafik.
Dock ligger jag fortfarande på plus om man räknar på det.

Men ingen idé att tala om gamla synder i all evighet eller hur? Idag var en ny dag och jag gjorde högskoleprovet faktiskt, något oväntat. Jag förbättrade mitt gamla resultat från 1.6, eller om det nu var 1.7, till 1.8 så helt slöseri var det ju inte heller. (Jag är dock lite besviken för jag hade ju siktat på 2.0)
Hade jag inte gjort det hade jag antagligen bara legat hemma och kollat färdigt på Flight of the Conchords. Det gjorde jag nyss istället. Scrubs har ju dragit igång nu igen också med ett ganska bra förstaavsnitt förresten. Det är ju lite mer drama nu för tiden.

Till sist får ni inte glömma att vrida tillbaka klockan en timme klocka 03.00 i natt. Lycka till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

800 pistoler, det är sura pengar det...men som du säger så ligger du säkert på plussidan ändå.

Grattis till ett fint resultat på högskoleprovet, jag tycker du gjorde jäfvligt bra ifrån dig.

Om du vill bli uppassad så får du väl skaffa dig en flickvän som vill ha en förvuxen bäbis, om det nu finns ngr sånna damer.

David sa...

Ajaj, segt när bängen trålar, som jag antar att det heter i dina trakter.
Ska man sammanfatta så är -800kr dåligt, bäbisar besvärliga och 1.8 riktigt bra.

Vill du bli uppassad så gör som jag, flytta hem till mamma!

Poncho sa...

Bebisar är inte alls besvärliga, tvärtom. Vad som dock är besvärligt är när folk stavar bebisar med ä.

Fröken sa...

Bebisar är som du skriver, absolut inte besvärliga, endast mysiga, men å andra sidan är inte medvetna felstavningar det heller. Du måste lära dig bortse från andras val...