Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

15 oktober 2007

Märkt för livet

Jag hoppas hitta de svarta spåren på mig som för att påminna om det som varit och det som kunde varit.
All utveckling, vare sig det rör sig om relationer eller kunskap, är bländverk och chimärer av den ursprungliga tanken. Man kan försöka inbilla sig annat.

I konkurrensen tappar jag lätt bort mig och den stora mängd självmedlidande som följer är en utmärkt ursäkt för att förklara misstagen.
Dock tror jag konstigt nog inte att det handlar om mig denna gången. Det kanske är ett gott tecken.

Rispad av de orangea knivarna är sagans hjälte slagen. Slagen men inte besegrad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"All utveckling, vare sig det rör sig om relationer eller kunskap, är bländverk och chimärer av den ursprungliga tanken. Man kan försöka inbilla sig annat."
Fan Per, utvecklingen och förändringen ÄR det enda bestående, ursprungstanken kunde inte varit oviktigare. Det är våra principer, ideal och föreställningar som är bländverk och chimärer, även dessa pretto- meningar saknar all betydelse.

Poncho sa...

Ja vad vet jag.

Anonym sa...

Även ofvanstående inlägg är ett bländverk poncho, så du kan förbise att det ens har gjorts och således köra på som vanligt!