Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

04 oktober 2007

You go girl!

Jonte och jag har grabbkväll. Grabbkväll med viss modifikation, än så länge i alla fall. Vi dricker te, äter mazariner och läser böcker. Senare blir det dock Elfsborgs-matchen på webb-TV. De såg peppade ut på träning och jag förutsätter att de vinner även hemma, mina pengar räknar med det i alla fall.

Plugget går hyffsat. Jag har ju klarat tentor som jag inte läst på alls förut så jag är inte så orolig inför lördagens.

Förresten så vill jag skälla lite på vår PO Yrsa Stenius också. Hon verkar helt sakna respekt för oss bloggare. Hon uttalade sig om att "det var på tiden" när Schulman lade ner sin mästerliga blogg och det är ju diskutabelt från den personen som ska vara en av yttrandefrihetens största beskyddare! Jag hade ju inte blivit upprörd om hon hade fått något slags straff.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, per trean är en typiskt svag 9a och det hade inte gjort något om någon satte en kula i surfittan yrsa *lol*. jag blir genuint glad av att läsa din tankefyllda blogg- all telepati som behövs om du frågar mig. keep it up!

David sa...

Som den där killen skrev i aftonbladet, om samma sak sagts om en krönikör i en tidning, som ju kan vara nog så vassa och otrevliga, så hade det varit ett ramaskri.

Att uttrycka sina åsikter som privatperson i en fri kanal måste väl vara hur ok som helst. De här åsikterna Yrsa ger uttryck för kan jag förstå, man kan bli trött på folk, men det är ALDRIG rätt att inskränka yttrandefriheten för att någon är elak. Folk är ju svin, deras grymtanden är ju precis det vi skyddar^^

Det konstiga är hon verkar anse det närmast brottsligt att vara elak mot tex ulf larsson i en blogg, trots att alla sa samma sak när man såg den där bladet-texten om hur han skulle dö med sina hundar.
Det skulle alltså vara så att man får vara elak (för DET är väl knappast olagligt), men inte så allt för många människor hör det.

I slutänden är det väl bara ännu ett exempel på hur folk inte förstår nätfenomen och därför uttrycker sig korkat.

Anonym sa...

Tummen ner till Yrsa!

David sa...

Jag är så trött