Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

31 oktober 2007

Shine on you crazy diamond

Sakta men bestämd promenad genom staden, så där lagom rakt och med ett elektrifierande avstånd mellan varandra, samtalandes om mycket till det att vi förbluffade stannar upp och inser hur lika men ändå så olika vi är.
-Opposites attract, säger jag med ett leende.

Svänger upp på Vasagatan och fortsätter samtalet.
Ryska realister, franska naturalister, modern kortprosa, västeuropeiska romantiker och nyromantiker, Miles Davis, Chet Baker, Jonas Kullhammar, Sunny Day Real Estate, britter överlag men främst de som spelar skrålpop, gamla soulhjältar, svenskar från 90-talet helst från Norrland och så Darcy förstås, att film är på väg ut och att TV är det nya heta, kläder eller det stundtals bristande intresset i dem, mat och till och med lite sport.

Över till Haga Nygata mot antingen Hagabion eller Café Publik för där har vi störst chans att få höra M.I.A. spelas. Det är hennes favorit.
Espresso och macchiato och som av en händelse två biskvier.
Espresson en anings syrlig, macchiaton helt ok enligt uppgift, biskvierna mycket goda.
Under tiden inrikes och utrikes. Moderatstämman, Stureplansprofilerna, det stundande amerikanska valet.
Fördelarna med ordentliga skor och nackdelarna med för många principer slinker också in plus att jag äntligen får ett rakt besked om håret.

Det börjar skymma på riktigt, det är ju trots allt vintertid, och jag följer henne hem.
Blir uppbjuden till lägenheten men tackar artigt nej, jag har aldrig sex på första daten förklarar jag.
-Varför då?
-Jag är inte bekant med dina frukostvanor än.
-Kaffe bara. Ibland om jag har tid en macka.
-Det är min sorts tjej det.
-Så bra då.

7 kommentarer:

David sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det här var oerhört vackert skrivet. Fantastiskt, jag blev nästan lite tårögd.

Anonym sa...

ja lets do it! vårt lag kan heta antialltlaget

Kajsa sa...

Niiice... Det här vill vi snart höra mer om :)

Malin sa...

Haha, älskar dialogen.

Anonym sa...

det här var fint skrivet.

Anonym sa...

Du har ju en poetisk ådra i dig broder! Har det där precis hänt, eller är det uppdiktat!?