Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

23 oktober 2007

Trött som få

Man mår som man förtjänar säger de. Då måste jag ha gjort något riktigt dumt på sistone. Ursäkta.
Men att jag är trött är ju i och för sig inte så konstigt eftersom jag satt uppe till halv 4 igår.

Nu när jag ligger här på soffan och tar igen mig utnyttjar tiden med att fördjupa mig i de få hiphop-intressen jag har. DJ Format rullar och jag gillar det verkligen, Englands svar på Mix Master Mike fast med en mycket mer "svart" ljudbild om man nu kan säga så.
Kombinerar med att kolla på videon till We Know Something You Don't Know, en av mina favoritvideor alla kategorier. Jag älskar djurkostymer! Kolla på den här!
Hemma är också samtliga GangStarr-album. Östkustrap ÄR bättre än västkustmotsvarigheten. I alla fall i USA.

8 kommentarer:

Anonym sa...

här sitter jag klockan 5 på morgonen och det är driftstopp på kneget, vilket gett mig möjlighet att läsa ikapp- något som uppmanat mig till två reflektioner: espresso är hagelgevär och kaffe latte är kulspruta (mesigt). jag har just läst ut jonas hassen khemiris svåra andraroman montecore- en unik tiger och jag är hänförd. LÄS DEN! (associationen kommer från rap- grejjen)

Anonym sa...

Jäkla nattsluddrare!!! Skärpning!

Poncho sa...

Ingen som kollade videon?

Annars kan jag säga att jag antagligen inte kommer läsa Hassen Khemiris böcker. Jag har försökt ett par gånger men min anala inställning till svenska språket hindrar mig från att verkligen se texten i sig.

David sa...

Videon var riktigt bra, men är han med i Jurrasic 5 eller låter han bara likt?

Poncho sa...

Imponerande David! Båda rapparna kommer från Jurassic 5. Det är Chali 2NA och Akil som lägger rhymesen på DJ Formats beats.

Anonym sa...

jag kan lite förstå att du inte pallar med ett öga rött, men montecore, ojoj. den leker med ens huvud på alla möjliga sätt. appropå leka med ens huvud, någon som spelat portal?

Anonym sa...

Du verkar gilla analer!?

Poncho sa...

Har inte spelat det Max men jag har sett ett otal videor på internet och jag är minst sagt imponerad. Så enkelt men ändå så ruskigt på alla möjliga tänkbara sätt.