Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

15 oktober 2007

Jag kan se in i framtiden - på riktigt

Så för att ta upp Stockholm på riktigt då.
Vår huvudstad, även om jag som den inbitna smålänning jag är åkte förbi en annan huvudstad i bussen 4 timmar innan och efter besöket, Jönköping, där Vättern var upprörd och väldigt vacker, är en mycket spännande stad och en mycket lämpad sådan för sådana stora starfuckers som mig.
Två minuter efter att jag anlänt ser jag nämligen min första kändis, Johan Rheborg köper hamburgare på Burger King. Men håll i hatten! Det var inte den mest spektakulära kändisskådningen denna helgen.
När vi letade tröja på Söder, så snubblade jag nästan över Alex Schulman. Våra blickar möttes för en kort sekund och blixt och dunder drog in från ingenstans. Två bloggkungar på så liten yta är riskabla saker.
Schulman
var hur som helst på Beyond Retro med sin fru och verkade måttligt road. Frun däremot såg ut att trivas bättre, hon provade något som såg ut som en bit presenning som spraymålats med guldfärg. Ryktet går ju att hon saknar smak och det var verkligen det intrycket man fick.
Själv hittade jag en otroligt snygg tröja lite senare på Grandpa, en grå långärmad tunn tröja som visar lagom mycket bringa. Jag ser till och med smal ut i den, eller det gjorde jag redan innan i och för sig men ändå, och den är även lätt att ta av. Stora plus, så nu får ni hålla i era flickvänner där ute killar!

Förutom att jaga kändisar och shoppa var jag också ute och roade mig kvällstid. Jag träffade Madde, lika härlig som alltid, hoppas hon börjar blogga snart igen, Simon, ett väldigt kärt återseende och Max och Therese, stabila som vanligt.
Jag drack dock ingen latte i Stockholm men det gör ju inget, jag får nog av den varan här. För er som undrar hur det går med lattelistan kan jag säga att jag har ett ställe kvar att besöka och det kommer göras denna veckan. Kanske redan imorgon.

Sist men absolut inte minst vill jag säga tack till Louice för att jag fick bo hos henne. Det kommer inte glömmas bort.

7 kommentarer:

räven sa...

var är bilderna?? du måste väl ha dokumenterat din resa med massor av intressanta bilder? hur gick det med de där fotspåren du skulle gå i som man kunde läsa om här för längesen?

räven sa...

eller det var nåt med strindberg i alla fall. det kanske inte var hans fotspår men nåt var det...

Anonym sa...

Jag vill se dig iförd din nya, otroligt snygga, tröja... och endast den!

Poncho sa...

Man med tröja och naken underkropp är det fulaste som finns. Även om det är jag i min nya tröja.

Det blev inga Strindbergspromenader denna gången. Jag var upptagen med annat. Men det kan ju vara en bra ursäkt för att åka dit igen kanske...

Anonym sa...

e det en velour eller?

Poncho sa...

Hope hette märket.

räven sa...

jo jag har nog hört om hur upptagen du var i huvudstaden. jag har ju min egen insider liksom...