Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

28 oktober 2007

Djungelboken

Igår, samtidigt som högskoleprovet, ägde, vad som kallades Happiness Convention rum på Humanisten. Det var en utilitaristisk förening som hette något i stil med Charity som ledde påhittet.
Jag läste deras material eftersom jag ser fördelarna med utilitarismen, men det var ordentligt urvattnade texter som mest gick ut på att man skulle skänka pengar.
Lite besviken blev jag.

Idag avgörs Allsvenskan och jag hoppas att IFK håller ut så att det blir lite livat ute på stan ikväll. Liverpool möter också Arsenal lite senare, kanske kollar jag på det.

Detta inlägget skriver jag inte på min egen dator utan på Karins nya, lite jobbigt för tangentbordet ser helt annorlunda ut. Jag vill hävda att mitt är upplagt på ett bättre sätt.
Jag har länge funderat på att döpa min dator. Har ni några förslag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Döp den till Slö-Ove! Det tycker jag är ett passande namn.