Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

25 oktober 2007

Var är alla hesa blonda tonårsbrudar i verkligheten?

Dagens film var Arthur Penns Night Moves från 75 med Gene Hackman i huvudrollen. En utomordentlig film för en sådan som jag som gillar en direkt hårdkokt stil. Det enda som var riktigt uselt var översättningen, man borde ha kunnat förväntat sig mer även om engelskanivån i landet säkerligen inte var lika hög på 70-talet som den är nu.

Efter filmen tog jag en promenad längs mina två favoritgator här i staden, Vasagatan och Haga Nygata. Stannade till vid Nöllers och tog mig en espresso och läste tidningen. Kaffet hade möjligtvis hamnat högre på min kommande lista om personalen hade varit mer koncentrerade på sitt jobb än de långa välrakade killarna som stod bredvid mig. Ja, se dagens ungdom, kan inte göra något ordentligt, huvudena bland molnen hela tiden.
Hur som helst hade jag till slut en trevlig stund där med min espresso och min tidning.
Pressombudsmannen Yrsa Stenius har skrivit en självbiografi där hon bland annat behandlar sin uppväxt i ett Hitlerpositivt hem i Finland, sina 6 taxar, sin karriär på Aftonbladet och sitt liv som psykoanalytisk patient. Om detta förklarar hennes rigida synsätt på bloggar eller om det ökar hennes förtroende som pressombudsman vet jag inte, jag har inte läst boken och kan därför bara spekulera.

Nu vill jag bara göra som Ed Harcourt och ta en paus med min kvinna och min katt. Dock ser jag ett problem med det, eller egentligen två, jag har varken kvinna eller katt. Attans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla hesa tonårsbrudar ligger hemma i min säng.