Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

30 december 2007

Den lille mannen med mustasch

Jag skickade just iväg en beställning på kafferelaterade varor värd dryga 700 kronor. Visst, en struntsumma när man tittar på vad espressomaskinerna kostar men ändå, ett stort steg för mig, man måste ju börja någonstans.
Med på beställningen var "original"-mokabryggaren från italienska Bialetti och lite annat krimskrams så nu längtar jag riktigt till när att jag kan hämta ut paketet på Konsum hemma i Göteborg och prova mig fram i kaffedjungeln.
Om ni vill får ni gärna komma förbi och smaka. Det passar bäst i februari.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kommer förbi på en kopp java, tar med en wienerkrans, kan vi doppa lite du och jag

David sa...

Mokabryggare är de bästa, själv har jag inte lärt mig min än, det är ju en hel vetenskap, men hade en kamrat som kunde det där (och gjorde alla trycksaker till tennisen i båstad, all tryckt reklam) och det kaffet var guld.

David sa...

Men så är ju poxå Mokabryggaren för proffsen, rätt bönor, rätt malning, rätt temperatur, rätt tid på plattan, och ändå ser det så lätt ut. Den som behärskar en mokabryggare förtjänar all sex man tyvärr inte för av att behärska en mokabryggare.

Vad är det fär kaffesaker du beställt, vi vill ha länkar, web 2.0!

Poncho sa...

Njae, lite "pots and pans" och grejer, bara hårdvara. Ett par koppar också. Jag tror inte på det där med länkar, var inte web 2.0 bara en fluga?
Jag väntar med att börja mala själv. Tänkte jag skulle behärska bryggaren först innan jag börjar trixa alltför mycket.